بن لادن از داخل قبر، بازار طلا را کنترل می‌کند!

روزنامه نیویورک تایمز آورده است که اسامه بن لادن پیش بینی کرده بود که قیمت طلا در سالهای آتی افزایش پیدا خواهد کرد از این رو به پیروان خود دستوراتی مبنی بر سرمایه گذاری در این فلز گرانبها داده بود.

این روزنامه آمریکایی نامه ای از اسامه بن لادن که قبل از کشته شدنش نوشته بود، منتشر کرد، بن لادن در این نامه آورده است "قیمت کلی طلا به سمت افزایش حرکت می کند". این تروریست در نامه ای خطاب به عطیه عبدالرحمن عضو ارشد القاعده گفته بود که قیمت طلا در سالهای آتی به 3 هزار دولار در هر اونس خواهد رسید.

بن لادن 5 میلیون دلار در این سازمان تروریستی سرمایه گذاری کرده بود که این مبلغ را در ازای دریافت فدیه برای آزادی یک دیپلمات افغانستانی به دست آورد. 

بناینگذار این سازمان تروریستی اتباع خود را تشویق کرد تا یک سوم این فدیه را در طلا، یک سوم دیگر در یورو و مابقی در دینار کویت و یوان چین سرمایه گذاری کنند. 

بن لادن اتباع خود را وادار کرد تا شمش های طلا بویژه از نوع آسیایی آن را خریداری کنند و از خرید ارز پاکستان و یا معامله با آن خودداری کنند، زیرا بنا به پیش بینی های وی این ارز سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

سرکرده سابق القاعده در نامه خود که نیروهای دریایی آمریکا به آن دست یافته اند، گفته بود که در حال حاضر قیمت هر اونس طلا 1390 دلار است، اما قبل از حوادث نیویورک و واشنگتن 280 دلار بوده است، بنابرین اگر قبل از افشای این نامه، قیمت طلا به 1500 دلار یا اندکی بیشتر برسد؛ بدین معناست که همچنان شرایط خوبی برای خرید  طلا فراهم است.

در دسامبر 2010 هنگامی که این نامه نوشته شد، قیمت طلا روند صعودی تا 1.414 دلار برای هر اونس به خود گرفته بود، اما همین پنجشنبه 7 آوریل بهای مبادله فلز زرد به 1.240دلار رسید.

یادآور می شود که این نامه محرمانه از سوی نیروهای دریایی آمریکا در ماه گذشته افشا شد؛ پس از آنکه در یک یورش به پاکستان در ماه می سال 2011 و قتل اسامه بن لادن سرکرده القاعده، به آن دست یافته بودند.