روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» فاش کرد «طارق» پسر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سهمی به ارزش یک میلیون دلار در یک شرکت سرمایه‌گذاری فلسطینی دارد.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، موضوع مذکور زمانی آشکار شده که اوراق «پاناما» و شرکت‌های ساختگی برون مرزی موسوم به «افشور» فاش شد، شرکت‌هایی که بسیاری از رهبران کنونی و گذشته کشورهای جهان، بازرگانان، افراد سرشناس و هنرمندان و ورزشکاران و غیره در آن سهیم بودند.

بنا به گزارش مذکور، شرکت سرمایه‌گذاری عربی فلسطینی « APIC» که در سال 1995 تاسیس شد ، بازیگر اصلی در اقتصاد فلسطینی است و در زمینه‌های مواد غذایی، صنایع پزشکی، خودروها و نیز مراکز خرید فعالیت می‌‌کند؛ تشکیلات خودگردان سهامی مستقیم در این شرکت ندارد اما صندوق سرمایه‌گذاری فلسطینی که روابطی قوی با محمود عباس دارد حدود 18 درصد از سهام این شرکت را به خود اختصاص داده است.

طارق در سال 2011 به عنوان یکی از اعضای شورای این شرکت تعیین شد و همه از این موضوع اطلاع دارند اما موضوعی که از دید مردم پنهان است سرمایه‌گذاری شخصی وی در این شرکت است؛ پیش‌تر گزارش‌هایی درباره مشارکت طارق و برادرش «یاسر» در کارهای مربوط با تشکیلات خودگردان منتشر شده بود.

دوشنبه هفته گذشته شماری از رسانه‌ها اسنادی را منتشر کردند که شمار زیادی از سیاستمداران و چهره‌های شناخته‌شده جهان را در معرض اتهام پولشویی و فرار مالیاتی قرار داده است.