اوباما، محبوب‌تر از کاندیداهای ریاست جمهوری

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد محبوبیت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – در حال حاضر از تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 بیشتر است.

 

در این نظرسنجی، نیمی از پرسش‌شوندگان برای اولین بار از سال 2013 تاکنون اظهار داشتند که از عملکرد اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا بویژه در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد رضایت دارند. 

 

در نظرسنجی مذکور، 53 درصد پرسش‌شوندگان اعلام کردند که اوباما را به تمام کاندیداهای کنونی انتخابات ریاست جمهوری 2016 ترجیح می‌دهند. پس از اوباما، «برنی سندرز» و «هیلاری کلینتون» - دو کاندیدای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -  به ترتیب با 48 و 40 درصد آرا به عنوان محبوبترین افراد برای جانشینی اوباما شناخته شدند. کاندیداهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اما همگی در قعر این نظرسنجی قرار گرفتند؛ به طوریکه «جان کیسیک» 34 درصد و «تد کروز» و «دونالد ترامپ» هر کدام تنها 26 درصد آرای پرسش‌شوندگان را به خود اختصاص دادند.

 

چنانچه نتایج این نظرسنجی همچنان تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به قوت خود باقی بماند، اوباما می‌تواند در پیروزی کاندیدای نهایی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تاثیر بسزایی داشته باشد.