" قلاده النیل"، برگردن شاه سعودی!
 رئیس جمهوری مصر نشان نیل را به پاس قدردانی از مواضع ملک سلمان در حمایت از مصر بر گردن وی آویخت.

روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرده است که قلاده نیل به کسانی اعطا می شود که عملکرد و اقدام های ویژه در امور انسانی داشته باشند!

قلاده نیل در زمان جمال عبدالناصر رئیس جمهوری اسبق مصر و به موجب قانون شماره 528 سال 1953 طراحی شد.

این گردنبند از طلای خالص با تصاویری زنجیر واراز فراعنه مصر ساخته شده و همه تصاویر با یاقوت سرخ و فیروزه آبی تزئین شده است.

پادشاه عربستان سعودی در حالی عالی‌ترین نشان مصر را برگردن آویخت که به قدرت رسیدن خود را در سال 2015 با تجاوزگری علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرد و در نتیجه آن تاکنون نزدیک به 10 هزار یمنی شهید و بیش از 20 هزار نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند، زخمی شده اند.

همچنین در نتیجه حملات ائتلاف سعودی علیه یمن، بسیاری از زیرساخت ها، اماکن عمومی، مساجد و آثار تاریخی این  کشور ویران شده و کمتر مکانی در یمن از حملات جنگنده های سعودی در امان مانده است.

این درحالی است که عربستان سعودی به صورت مستقیم یا از طریق نمایندگان وهابی – تکفیری خود، از گروه های تروریستی و اقدام های ترروریست ها در عراق، سوریه، لبنان و لیبی حمایت می کند.

"ملک سلمان بن عبدالعزیز،" شاه سعودی در اولین سفر رسمی خود به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد. این سفر پنج روزه که از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است، بیانگر حمایت ملک سلمان از عبدالفتاح سیسی بوده و قرار است دو کشور قراردادهایی را برای سرمایه گذاری در مصر امضا کنند.