۵۰۰ خودروی بنز لوکس برای جابجایی شاه سعودی

برنامه‌ریزی‌ها و تهیه مقدمات در یکی از بزرگترین هتل‌های شهر آنکارا برای استقبال از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی و هیئت همراهش به طور گسترده ادامه دارد.

شاه سعودی قرار است امروز برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیش از شرکت در اجلاس سران اسلامی در شهر استانبول ترکیه ملاقات کند.

سوای از پرونده‌های مهم سیاسی که ملک سلمان در سفر به ترکیه بررسی خواهد کرد، رسانه‌های متعدد ترکیه برخی جزئیات مقدمات جاری برای استقبال از شاه سعودی را فاش کردند. این رسانه‌ها اعلام کردند: یکی از هتل‌های پایتخت ترکیه به طور کامل اجاره شده است و این هتل درهای خود را به روی مسافران عادی بسته است و خدماتش را صرفا برای شاه و هیئت همراهش اختصاص داده است.

این رسانه‌ها افزودند: تیمی که کار تهیه مقدمات سفر شاه سعودی را برعهده دارد، زودتر به آنکارا آمد و با خود بسیاری از تجهیزات خاص ملک سلمان از جمله انواع غذاها و نوشیدنی‌های خاص را با خود به همراه آورده است.

همزمان مدیریت هتل مجبور شده است که در بخش اقامت شاه سعودی در هتل تغییرات زیادی بدهد.

در چارچوب مقدمات، تیم تهیه‌کننده مقدمات شاه سعودی خواهان در اختیار گرفتن نزدیک به 500 خودروی مرسدس بنز لوکس شده است.

رسانه‌های ترکیه نوشتند: مراجع ذیربط در ترکیه برای تامین این حجم خودرو دست به دامن شهرهای استانبول و آنتالیا شده‌اند زیرا در خود شهر آنکارا این تعداد خودرو از این مدل وجود نداشته است.

براساس این گزارش، پارکینگ اختصاصی خودروهای هتل گنجایش این تعداد از خودرو را ندارد و تصاویر منتشر شده در سایت‌های اینترنتی شمار زیادی از خودروهای لوکس به صف کشیده شده در خیابان‌های اطراف هتل را در انتظار ورود پادشاه سعودی و هیئت همراهش نشان می‌دهد.

سفر ملک سلمان به ترکیه از امروز آغاز و پنج روز طول می‌کشد و دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این سفر روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد علاقه بررسی خواهد شد.

این بیانیه افزود: ملک سلمان در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در روزهای 14 و 15 ماه جاری میلادی در شهر استانبول ترکیه شرکت خواهد کرد.