سعودی‌ها به مصری‌ها: اهرام‌ها را هم می بریم!
گروهی از شهروندان مصری خشم خود را از تصمیم دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درخصوص حاکمیت بر جزایر تیران و صنافیر در ورودی خلیج عقبه ابراز داشتند اما در مقابل، سعودیها نیز از این فرصت برای فخر فروشی و افتخار خود به اعمال حاکمیت عربستان بر این جزایر بهره برداری کردند.

سخنگوی دولت مصر در یکی از شبکه های تلویزیونی مدعی شد: این تصمیم بعد از برگزاری 11 دور گفت وگو بین کارشناسان مصر و عربستان ظرف شش سال اخیر گرفته شد.

این درحالی است که شماری از مصریها توافق ترسیم مرزهای دریایی بین قاهره و ریاض و اعطای دو جزیره یاد شده به عربستان را نشان از ضعف دولت عبدالفتاح السیسی دانستند و گفتند که دولت مصر جزایر تیران و صنافیر را به عربستان فروخت.

شاه عربستان در سفرش به قاهره وعده کمک های مالی و اقتصادی به السیسی داد.

"باسم یوسف" از مجریان برنامه های طنز در واکنش خود در شبکه اجتماعی تویتر، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر را شبیه کسی دانست که این دو جزیره را در مزایده به فروش می رساند. وی به تسمخر نوشت: نزدیک بیا، نزدیک بیا ای پاشا، جزیره یک میلیارد، اهرام هریک دو میلیارد و دو مجسمه نیز اشانتیون است.

یکی دیگر از کابران نیز نوشت: صرف نظر کردن از این دو جزیره، مشروعیت سیسی را از بین برد زیرا این تصمیم با قانون اساسی مصر مغایرت دارد.

همزمان تعدادی از کابران در شبکه های اجتماعی از "دنباله روی و وفاداری کورکورانه حامیان سیسی" در مقایسه با انتقادهایی که آنها نسبت به محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر داشتند، انتقاد کردند.

یکی از مطالب طنزی که بیشترین انتشار را در شبکه اجتماعی فیسبوک داشته است، می گوید: "اگر این دو جزیره را مرسی می فروخت آنها مصری بودند، اما با فروش آنها توسط سیسی، آنها متعلق به عربستان هستند."

شماری از کاربران سعودی با استفاده از فرصت فراهم شده به گفته های کاربران مصری پاسخ داند و یک کاربر سعودی نوشت: سکوت کنید وگرنه اهرام شما را نیز به صحرای ربع الخالی عربستان منتقل می کنیم.

یکی دیگر از کاربران تأکید کرد: هم اکنون برای سفر به جزایرمان یعنی تیران و صنافیر در شمال برنامه ریزی می کنم... جلوه های طبیعی زیبایی دارد.