در یک برنامه زنده تلوزیونی، مجری زن این برنامه، به انتقاد شدید از اعتقادات وهابیت و سلفی پرداخت و آن را عامل اصلی وقوع جنایات و حملات تروریستی در اقصی نقاط جهان خواند.

«نادینه البدیر» که با شجاعت کم نظیری سخن می گفت، سخنان خود را در ابتدا با چند پرسش آغاز کرد.

وی پرسید: واقعا چه کسی اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی، عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشور های را انجام مرتکب می شود؟ آیا این اقدامات تروریستی نشان دهنده چهره اسلام حقیقی هستند؟

این مجری سپس به پاسخ از سوال خود پرداخت و گفت: عاملین این حملات انتحاری و کسانی که در سوریه و عراق مردم بی دفاع را می کشند، کسانی هستند که ما شاید آنان را بشناسیم، شاید از دوستان و آشنایان ما باشند. حال که اینها همان افرادی هستند که در جامعه ما بوده اند و اکنون به چنین جنایاتی دست زده اند، چگونه می توانیم بگوییم، اقدام آنان نشانگر اسلام حقیقی نیست. آنان نیز ادعای مسلمانی می کردند.

این مقاله نویس و مجری سعودی سپس می افزاید: برخی گمان می کنند عاملین این حملات وحشیانه، افرادی معتاد و یا دائم الخمر و بی خانمان هستند، ما می دانیم که در کشور های اروپایی امثال این افراد زیاد هستند که گدایی می کنند و شب ها را در خیابان ها می گذرانند ولی هیچ یک از آنان اقدام به حمله انتحاری و تخریب مساجد مسلمانان نمی کنند. این مسلمانان هستند که خود را می کشند تا چند نفر دیگر را بکشند.

البدیر در پایان به انتقاد شدیدی از آموزه های سلفی و وهابیت پرداخت و گفت: مشکل از آموزش هایی است که ما در مدارس و دانشگاه ها به فرزندانمان می آموزیم و به آنها یاد می دهیم که هر کس غیر از دین و مذهب ما را داشت، کافر است. کجایند بزرگان سلفی و وهابی تا بیایند و جواب این خون هایی که در جهان به ناحق ریخته می شود را بدهند؟

این نخستین بار است که یک مجری تلوزیونی چنین به عقاید وهابی و سلفی در تلویزیون رسمی عربستان سعودی، می تازد و آن را به باد انتقاد می گیرد.

فیلم