مقامات امنیتی اتریش اعلام کردند «محمد غنی» ۳۴ ساله اهل پاکستان و سازنده بمب های حملات تروریستی بمبئی در سال ۲۰۰۸، در شهر «سالزبورگ» اتریش دستگیر شد.

دفتر دادستانی سالزبورگ هم بعد از تائید دستگیری این فرد، تصریح کرد: بعد از حملات تروریستی ۲۲ مارس در بروکسل که منجر به کشته شدن ۳۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن شد، هشدارهای امنیتی در اتریش نیز افزایش پیدا کرد.

بعد از این اقدام، پلیس و افسران امنیتی شهرهای مختلف کشور، کنترل ها را بر روی افرادی که احتمال می رفت با تروریست های داعش در ارتباط باشند به شدت بالا بردند.

دفتر دادستانی سالزبورگ گفت: بعد از عملیات تجسس برای دستگیری برخی مظنونین تروریست در اتریش، روز یکشنبه مقامات امنیتی شهر سالزبورگ اعلام کردند شخصی که سازنده بمب های حملات تروریستی در شهر بمبئی هند بود را دستگیر کردند.

رشته بمب گذاری های پایتخت اقتصادی و مالی هندوستان، در ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ آغاز شد و سه روز ادامه یافت. در این انفجارها، در مجموع ۱۶۶ نفر کشته و ۳۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

هند در آن زمان اعلام کرد، این حملات که ۵ محل مختلف در بمبئی را هدف قرار گرفت، توسط گروه های مسلح شبه نظامی مستقر در پاکستان انجام شده است.

یکی از متهمان پرونده، «محمد اجمل امیر قصاب» نام داشت که تبعه پاکستان بود. او در جریان بمب گذاری دستگیر و در دادگاهی در هند در آگوست ۲۰۱۲ به اعدام محکوم شد.

 

هند بعدا از پاکستان خواست افرادی را که در پشت صحنه این حملات نقش داشته اند نیز به محکمه عدالت بکشاند و بیش از این، برای برپایی دادگاه متهمان وقت را تلف نکند.

محمد غنی تروریست دستگیر شده (راست) و عادل حدادی تروریست تحت تعقیب(چپ)

مقامات اتریش همچنین به دنبال «عادل حدادی» یک الجزایری ۲۸ ساله می‌باشند.