یکی از مقامات امنیتی آلمان، در اظهاراتی اعلام کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش شهرهای این کشور را تحت نظر دارد و در پی انجام اقدامات تروریستی در این کشور در آینده ای نه چندان دور است.

وی همچنین تصریح کرد که ایستگاه های قطار و فرودگاه ها، با توجه به اینکه انبوه جمعیت را به خود می بینند و نظارت بر آنها سخت تر است، بیشترین پتانسیل برای انجام این عملیات های تروریستی را دارند.

این در حالی است که یکی از مقامات ارشد حفاظتی آلمان، از وجود نظارت های شدید امنیتی خبر داد و گفت: با توجه به نظارت های جدی و دقیقی که نهاد های امنیتی انجام می دهند، هیچ اطلاعاتی مبنی بر وقوع حملات قریب الوقوع در این کشور در دست نیست.

«هنس جورج ماسن» در ادامه افزود: طبق فیلم تبلیغاتی داعش، شهرهای آلمان هدف بعدی عملیات های تروریستی پس از عملیات تروریستی پاریس بود، و حال آنکه پس از پاریس، شهرهای بروکسل و لندن هدف این حملات قرار گرفت.

وی همچنین یادآور شد که منابع امنیتی و اطلاعاتی آلمان، از آغاز ورود مهاجران به این کشور، این احتمال را می دادند که داعش از پوشش مهاجران استفاده کرده و وارد خاک این کشور شود و یا از مهاجران در جهت اهداف شوم خود، سوء استفاده نماید.

رسانه های محلی آلمان، روز گذشته به نقل از نهاد های امنیتی این کشور، آماری منتشر کردند که طبق آن، تاکنون بیش از ۸۰۰ شهروند این کشور به سوریه سفر کرده و به صفوف داعش پیوسته اند و فقط در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۵۰ تن از این تروریست ها به خانه بازگشته اند.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که در کشور آلمان، حدود ۸۶۵۰ مسلمان با عقاید سلفی و افراطی حضور دارند که هر روز نیز بر تعداد آنان فزوده می شود و این خطری برای امنیت این کشور محسوب می شود.

سلفیان و وهابی ها، پیش از ورود مهاجران عراقی و سوری به آلمان هم فعالیت گسترده ای داشتند ولی اکنون با ورود سیل عظیمی از مهاجران که بسیاری از آنان هویت قابل اعتنایی ندارند و هر کدام نیازمند یافتن شغل و موقعیت اجتماعی هستند، وهابیت و سلفیان، به شدت به جذب این افراد مشغول شده اند.