پیروزی ترامپ و کلینتون در ایالت "میسوری"

در حالی که یک ماه از برگزاری انتخابات درون‌حزبی برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت میسوری می‌گذرد، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، امروز سه‌شنبه برندگان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در این ایالت اعلام شدند.

نتایج رأی‌گیری‌های درون‌حزبی در ایالت میسوری که روز 15 مارس برگزار شد بین نامزدهای هر دو حزب، بسیار نزدیک بود: کلینتون با «برنی سندرز»، نامزدهای حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» با «تد کروز»، شانه به شانه یکدیگر قرار داشتند.

امروز، سه‌شنبه «جیسون کاندر»، وزیر امور داخلی «میسوری»، در نهایت نتایج رأی‌گیری‌ها در این حزب را تأیید کرد. او در خساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، رسماً در میسوری برنده شده‌اند.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده بر اساس نتایجی که روی وب‌سایت وزارت امور داخلی قرار گرفته کلینتون و سندرز، به ترتیب 49.6 و 49.36 درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس قوانین «میسوری» مبنی بر اختصاص نسبتی «دلگیت‌ها» (وکیلان انتخاباتی)، به هر کدام از این دو نماینده حزب دموکرات 34 وکیل انتخاباتی اختصاص می‌یابد.

  در حزب جمهوری‌خواه، ترامپ 40.84 درصد از آرا را در برابر تد کروز با 40.63 درصد به دست آورده است. بر همین اساس، ترامپ 25 دلگیت و کروز 15 دلگیت کسب کرده است.