حمایت فعالان جنبش وال‌استریت از «برنی سندرز»

هواداران «جنبش اعتراضی وال استریت» که خواسته‌شان رفع نابرابری‌های اقتصادی، مبارزه با فرهنگ اقتصادی سرمایه‌داری و از بین بردن دسترسی و نفوذ دلالان شرکتی  در دولت آمریکا بود بعد از کم رنگ شدن فعالیتشان در سال 2011، اینک خود را آماده بازگشت به صحنه و حمایت از «برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می‌نمایند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی ان ان» جنبش تسخیر وال استریت که پنج سال قبل از پارک «زوکوچی» شکل گرفت، اینک در حال تجدید تلاش‌های خود برآمده و پیش بینی می‌شود که به طور گسترده حمایت خود را از سندرز اعلام کند.

بر این اساس، در کارزار انتخاباتی سندرز اینک فعالان اصلی جنبش اعتراضی وال استریت متحد تفکری یافته‌اند.

«وینی وانگ» از فعالان جنبش اشغال وال استریت در این باره گفت: «این جا محفلی است که پیام نابرابری ها در سراسر کشور و جهان طنین انداز می‌شود.»

«چارلز لنچنر» از دیگر فعالان اجتماعی جنبش اعتراضی وال استریت از راه اندازی هشتگ‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سوی هواداران سندرز اشاره کرد و افزود: «فعالیت در کسب رای  و بکارگیری نرم افزارها برای رای جمع کنی مهم است اما  حضور در خیابان ها و تظاهرات موردی دیگریی است

 برای لنچنر و دیگر همقطارانش  نامزدی سندرز فرصت منطقی و اعتبار بخشی به یک جنبش اصیل است به طوری‌که وی در این زمینه گفت: «جنبش اشغال وال استریت واکنش به سقوط نظام سرمایه داری و آن‌چه که به واسطه قدرت تخریبی وال استریت در نابودی اقتصاد بود و کارزار هواداران برنی سندرز نیز یکی از آن مواردی است که تمرکز بر سهم یک درصدی  شرکت‌های بزرگ و موسسات مالی دارد. ارتباطی که بسیار طبیعی است.»

سی‌ان ان نوشت: کارزار حمایت از سندرز هواداران موجب ائتلاف  اعضای مختلف جنبش وال استریت با هم دیگر در ایجاد نیرویی در رقابت علیه هیلاری کلینتون دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، شده است. »

پیش بینی می‌شود که سندرز حمایت قابل توجهی را از اتحادیه کارگران آمریکا در رای گیری‌های نیویورک کسب نماید.