عربستان سعودی تنها در سال 2015 میلادی بیش از 87 میلیارد دلار برای خرید سلاح هزینه کرد.

 

در این خبر آمده است: عربستان با هزینه های نظامی هنگفت خود حتی بر دو کشور بزرگ روسیه و انگلیس نیز پیشی گرفته و این کشورها در رتبه چهار و پنج قرار گرفته اند.

 

این پایگاه خبری به نقل از موسسه تحقیقات بین المللی صلح که مرکز آن در استکهلم قرار دارد، افزود: هزینه های جهانی برای خرید تجهیزات نظامی در سال 2015 یک درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشت بطوری که در سال 2015 حدود 1.7 تریلیون دلار در این زمینه هزینه شد.

 

عربستان در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره به عنوان بزرگترین کشور خریدار سلاح و تجهیزات نظامی از کشورهای بزرگی چون آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس مطرح بوده است.
آمریکا و انگلیس در صدر کشورهای صادر کننده سلاح به عربستان هستند و در به روز کردن ارتش این کشور بیشترین سهم را داشته اند.

 

انگلیس تنها در سال 2010 میلادی بیش از پنج میلیارد پوند انواع سلاح به عربستان صادر کرد.
مجلس سنای آمریکا در سال گذشته میلادی با فروش یک بسته تسلیحاتی به عربستان به ارزش 60 میلیارد دلار طی 10 سال آینده موافقت کرد.

 

این بسته شامل 82 فروند هواپیمای اف 15، 120 فروند بالگردهای تهاجمی آپاچی و دیگر اقلام نظامی است.

 

عربستان با همین تجهیزات نظامی خریداری شده از ششم فروردین سال گذشته با تشکیل ائتلافی نظامی از برخی کشورهای عربی و آمریکا به یمن حمله کرد تا منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را به حکومت این کشور بازگرداند اما پس از گذشت یکسال و هزینه های هنگفت نظامی و پس از قتل عام و مجروح کردن بیش از 24 هزار نفر از مردم این کشور به هیچیک از اهداف خود نرسید.

 

عربستان با جنگنده بمب افکن های خود بیش از 80 درصد تاسیسات خدماتی، درمانی و آموزشی و نیز منازل مردم را هدف بمباران قرار داد و مردم این کشور را بیش از یکسال است که در محاصره دریایی و زمینی قرار داده است.

 

بر اساس اخبار رسانه های غربی - عربی، رژیم عربستان همچنین از حامیان و تجهیز کنندگان گروهک های تروریستی در منطقه به ویژه داعش است که تاکنون موجب کشته شدن صدها هزار مسلمان سوری و عراقی شده اند.

 

به اعتقاد کارشناسان، عربستان علیرغم خریدهای کلان تجهیزات مختلف نظامی، اما دارای ارتش بسیار ضعیف است و نمود آن در تجاوز به یمن کاملا آشکار شده و نیروهای عربستانی از تمامی نقاط مرزی عربستان با یمن فرار کرده و جای آنها مزدورانی از کشورهای عربی، آمریکای لاتین و آفریقای جایگزین شده است.