اوباما: آمریکا برای نابودی داعش تلاش می کند

اوباما پس از دیدار و گفت وگو با مقام های ارشد امنیت ملی آمریکا در ساختمان سازمان «سیا» در ویرجینیا که موضوع داعش محور اصلی آن بود ، در سالن انتظار اصلی این ساختمان به خبرنگاران گفت: داعش در موضع دفاعی قرار گرفته و ما صاحب نیرو و توان هستیم.

وی افزود: ماهیت وحشی این سازمان تروریستی موجب اتحاد جهان و تقویت عزم ائتلاف مبارزه کننده با داعش برای از میان بردن آن می شود.

کاخ سفید اعلام کرد که در این جلسه در ساختمان سازمان سیا ، بیش از 30 تن از مقام های آمریکایی از جمله جو بایدن معاون رئیس جمهوری ، جان کری وزیر امور خارجه و سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا حضور داشتند. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز که در سفری آسیایی به سر می برد ، از طریق کنفرانس امن ویدئویی در این جلسه شرکت کرد.

در حالی که اوباما بارها از تلاش های موفقیت آمیز آمریکا و متحدانش در مبارزه با داعش خبر داده اما با در صحنه عمل با سیاست های کج دار و مریز و حمایت های پیدا و پنهان آمریکا ، داعش توانسته در عراق و سوریه به حیات خود ادامه دهد.

 

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنان خود اعلام کرد این کشور به عملیات خود علیه داعش در تمامی مناطقی که حضور دارد، ادامه می دهد و مسئولان امنیتی در حال آماده سازی طرح هایی برای مبارزه با این گروه تروریستی هستند.

 

اوباما همچنین فاش کرد شماری از رهبران داعش دستگیر شده و اطلاعات مهمی را در خصوص این گروه تروریستی به آنها ارائه داده اند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به بحران سوریه گفت: جنگ داخلی سوریه بر تقویت داعش کمک کرده است. وی مدعی شد آینده ای را برای سوریه با حضور اسد نمی توان متصور شد. 

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: روند سیاسی در سوریه باید شامل یک دوره انتقالی باشد که اسد در آن حضور ندارد.