ارتش سوریه از هفته گذشته عملیاتی را در غرب شهر حلب برای پاکسازی اردوگاه «حندرات» آغاز کرد و موفق شد مزارع «الملاح» را در جنوب غرب این اردوگاه آزاد کند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری در تلاش بودند با باز پس‌گیری اردوگاه حندرات ارتباط عناصر تروریستی از مرکز به شرق شهر حلب را قطع کنند. اما عناصر تروریستی از پنج شنبه گذشته در جنوب مزارع ملاح و در محوطه شهرک «حریتان» حملات موشکی و خمپاره‌ای شدیدی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت فلسطینی در این مزارع آغاز کردند.

بنا بر این گزارش، پس از حملات موشکی، صدها تن از عناصر تروریستی حملات زمینی خود را علیه نیروهای سوری و مقاومت فلسطین آغاز کردند و درگیری‌ها تا نیمه شب گذشته ادامه داشت.

به گزارش فارس، در درگیری‌های شب گذشته بیش از 90 نفر از تروریست‌ها از جمله چند سرکرده تروریستی کشته و در مقابل 6 تن از نیروهای سوری کشته و تعدادی زخمی شدند.

سرانجام نیروهای سوری و فلسطینی مجبور به عقب نشینی به سمت مناطق شمالی مزارع شدند.

این در حالی است که در جبهه اردوگاه حندرات نیز عناصر تروریستی در مرکز و جنوب این اردوگاه با حملات شدید خود مانع پیشروی نیروهای سوری شدند.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته و همزمان با شروع عملیات پاکسازی اردوگاه حندرات صدها تن از عناصر تروریستی جبهة النصره و همچنین چند گروه از نیروهای ویژه ارتش ترکیه برای جلوگیری از پیشروی، وارد خاک سوریه شده و در حومه منطقه الشیخ مقصود و این اردوگاه مستقر شده اند.