جنگ لفظی شدید میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها

فریمن روز گذشته عکس خود در شهر بیت المقدس را در فیس بوک منتشر کرده و سپس از این عکس به عنوان تصویر نمایه خود هم استفاده کرد. وی در زیر این عکس، محل تصویربرداری آن را بیت المقدس، اسراییل درج کرد که این امر باعث اعتراض شدید کاربران فلسطینی شد.

 

کاربران فلسطینی با تاکید بر این مساله که بیت المقدس شهری فلسطینی بوده و به این کشور تعلق دارد، اقدام فریمن در نسبت دادن هویت اسراییلی به بیت المقدس را به شدت محکوم کردند. البته این فشارها باعث نشد فریمن نسبت دادن هویت فلسطینی یا اسراییلی به آن خودداری کند.

 

کاربران صهیونیست که از به رسمیت شناخته شدن هویت جعلی صهیونیستی برای بیت المقدس خوشحال بودند در ذیل عکس منتشر شده به طرح ادعاهای خود در مورد تعلق بیت المقدس به اسراییل پرداختند و حتی به فریمن بابت حضور در پایتخت جعلی رژیم صهیونیستی تبریک گفتند. برخی از این کاربران هم با تاریخ سازی برای رژیم صهیونیستی مدعی شدند که بیت المقدس از سه هزار قبل به یهودیان تعلق داشته است.

 

در مقابل فلسطینیان با یادآوری خاطرات تلخ تهاجم صهیونیست ها به سرزمین خود از سال 1948 به بعد تصریح کردند که بیت المقدس پایتخت فلسطین است که هم اکنون توسط اسراییل اشغال شده است.

 

یک کاربر فلسطینی هم خطاب به مورگان فریمن نوشت: آقای مورگان من همیشه به شما احترام می گذاشتم، اما الان از شما متنفرم. این شهر فلسطینی است. همه داستان آن را می دانند. این شهر روزی به صاحبان حقیقی آن یعنی فلسطینیان و مسلمانان بازمی گردد. متشکرم که ماهیت خود را به من نشان دادی.   

 

هدف مورگان از سفر به بیت المقدس تهیه مستندی برای شبکه National Geographic‌در مورد ایمان و دین داری با عنوان داستان خدا بوده است.