تلاش نوجوان 13 ساله برای پیوستن به داعش

 نوجوان ۱۳ ساله آلمانی که در نظر داشت، خود را به سوریه و به صفوف داعش در این کشور برساند، پیش از رسیدن به هدف خود، در مرز ترکیه و سوریه، دستگیر شد.

مقامات ترکیه که این نوجوان آلمانی را چند ماه پیش دستگیر کرده بودند، اینک پس از انجام بازجویی ها و مراحل قانونی، به کشور خود بازگرداند.

این نواجوان آلمانی، در شهر "مونیخ" به دنیا آمده و بزرگ شده بود و به گفته خودش، قصد داشت به سوریه رفته و در کنار دیگر تروریستی های داعشی، بجنگد و در نهایت برای انجام برخی عاملیات های تروریستی، به آلمان بازگردد.

سخنگوی پلیس آلمان در این باره گفت: اواخر هفته گذشته، این نوجوان آلمانی، در حالیکه توسط پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در تمام طول پرواز، اسکورت می شد، به نیروهای امنیتی آلمان، تحویل داده شد.

به گفته مقامات آلمانی، این نوجوان، اصلیتی عراقی دارد و در بدو ورود به آلمان، اجازه یافت دیدار کوتاهی با مادر خود داشته باشد، ولی تا انتهای بازجویی ها، اجازه هیچ دیدار مجددی بین او و خانواده اش، صادر نخواهد شد.

مقامات امنیتی آلمان، از انتقال این تروریست نوجوان به بخش جوانان زندان مونیخ خبر دادند و گفتند: بازجویی های گسترده ای از این نوجوان به عمل خواهد تا هرگونه ارتباط وی با گروه تروریستی داعش، مشخص شود.

برخی خبرها در این باره حاکی از آن است که یکی از اقوام این نوجوان ۱۳ ساله در ترکیه، او را در رسیدن به مقصودش کمک کرده است که به گفته مقامات ارشد پلیس آلمان، این شخص نیز به دلیل همکاری در امور تروریستی، تحت تعقیب می باشد.

این نوجوان آلمانی در اولین اظهاراتش، در مورد چگونگی ارتباط با گروه تروریستی داعش، عنوان کرد که تحت تاثیر سخنان یک "مبلغ سلفی و وهابی" در مونیخ قرار گرفته و اقدام به چنین کاری کرده است.

گروه تروریستی تکفیری داعش، سرمایه گذاری وسیعی برای جذب و آموزش کودکان تروریستی می کند و به گفته برخی مقامات آگاه، این گروه تروریستی، کمپ های ویژه ای برای آموزش این کودکان و نوجوانان در سوریه و عراق، شکل داده است.