فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه به تازگی در مصاحبه ای که با خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داد، ساعتی نقره‌ای رنگ به دست بسته بود که تصویر بشار اسد روی آن خودنمایی می کرد.

این مصاحبه روز جمعه منتشر شد و حاشیه‌های آن بیش از متن مصاحبه جلب توجه می کرد، به طوری که جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی برپا کرد؛ در حالی که مقداد این ساعت را از حدود ده ماه پیش به دست می بندد.

در همین حال ایندیپندنت در تازه ترین گزارش کوتاه خود، ساعت مذاکره کننده ارشد دولت سوریه را سوژه کرد و در این خصوص نوشت: معاون وزیر امور خارجه سوریه فیصل مقداد که یکی از کارکشته ترین دیپلمات های سوری است و در رسانه های خارجی معمولا به عنوان "صدای دولت سوریه" ظاهر می شود، مردی است که "قلبش را روی مچش قرار داده است". وی در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس ساعت نقره ای بر دست داشت که داخل صفحه آن عکسی از بشار اسد حک شده بود.

این عکس توجه عکاس آسوشیتدپرس را هم به خود جلب کرد و به همین دلیل وی چند تصویر از نمای نزدیک از ساعت مقداد گرفته است. عکسی که از این ساعت در فضای مجازی منتشر شد منجر به بحث های طولانی در فضاهای مجازی به خصوص توییتر شد.

برخی خبرنگاران در این بحث ها گفتند که مقداد از چندماه پیش این ساعت با تصویر بشار اسد را در دست دارد. عده ای هم به دنبال این رفتند که آیا خرید اینترنتی این ساعت ها ممکن است یا خیر؟

ایندیپندنت در ادامه نوشت: بشار اسد تنها رهبری نیست که عکس وی روی صفحه ساعت ها حک شده است. در امریکا نیز ساعت هایی با تصویر باراک اوباما، رییس جمهور این کشور به فروش می رسد. ساعت هایی با تصاویر دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا هم به شکل آنلاین در امریکا به فروش می رسد. البته به نظر می رسد که معمولاتصاویر رهبران قدرتمند و کاریزماتیک روی ساعت ها حک می شود و شاید به ندرت بتوان ساعتی پیدا کرد که مثلاعکس فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه روی آن حک شده باشد... در سوریه عکس های بشار اسد در برخی شهرها روی در و دیوار مغازه ها و بعضا شیشه ماشین مردم نیز چسبانده شده است.