عصبانیت خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر از طرفداری اوباما از عربستان

 خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر از دولت اوباما به دلیل جانبداری از عربستان در پرونده افشای اسناد مربوط به احتمال نقش مقامات سعودی در این حملات به شدت عصبانی هستند.

خانواده قربانیان این حادثه بار دیگر در تلاش هستند تا 28 صفحه از 838 صفحه گزارش کنگره درباره این حملات را که ممکن است انگشت اتهام را به سوی عربستان بگیرد، از حالت طبقه‌بندی شده خارج سازند.

میدنی کلینبرگ، همسر یکی از قربانیان این حملات گفت: تصور این مسئله باورنکردنی است که دولت ما از عربستان پشتیبانی می‌کند.

خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر معتقدند که دولت اوباما همواره از پادشاهی عربستان حمایت می‌کند. از این رو این افراد به دنبال کشف حقیقت درباره احتمال نقش مقامات سعودی در حملات تروریستی یازده سپتامبر هستند.

از سوی دیگر عربستان سعودی دولت اوباما را در صورت متهم کردن این کشور در دست داشتن در حمله تروریستی 11 سپتامبر به فروش 750 میلیارد دلار از دارایی های آمریکا در خاک عربستان تهدید کرد.

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور درباره از حالت محرمانه خارج کردن 28 صفحه از اسناد مهر و موم شده‌ای که گفته می‌شود افشا کننده نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر است در 60 روز آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

باب گراهام، فرماندار سابق ایالت فلوریدا گفت کاخ سفید به طور مشخص به وی اعلام کرده است که طی دو ماه آینده درباره این اسناد محرمانه تصمیم‌گیری خواهد شد.