منابع آگاه به سایت 24 گفتند: به دنبال بستن مقرهای گروه اخوان المسلمین اردن، رهبران و اعضای این گروه همواره به طور تلویحی از پیوستن به گروه داعش سخن می گویند.

این منابع افزودند: این اشاره تلویحی از اعضای گروه اخوان المسلمین در نشست های محرمانه ای شنیده می شود که در خانه های شماری از رهبران گروه برای بحث و گفت وگو درباره بحران کنونی اخوان المسلمین در اردن برگزار می شود.

وزارت کشور اردن چندی پیش اعلام کرد که فعالیت اخوان المسلمین در این کشور غیر قانونی است و این گروه مجوز فعالیت ندارد و به زودی تمامی مراکز و دفاتر آن در اردن بسته خواهد شد.

منابع یاد شده گفتند: بحران گروه اخوان المسلمین با دولت اردن به اوج خود رسیده است و روزهای آینده ابعاد بیشتری از مساله روشن خواهد شد.

برپایه این گزارش، این منابع پیوستن اعضای گروه اخوان المسلمین اردن به داعش را بعید ندانستند؛ بویژه که بیشتر جنبش ها و گروههای تندرو از جمله گروه القاعده به طور تاریخی از زیر ردای این گروه بیرون آمده اند.

این منابع خاطرنشان کردند: تفکر دینی و سیاسی گروه اخوان المسلمن به طور مداوم می تواند باعث ظهور جنبش های افراطی شود.

برپایه این گزارش، نهادهای امنیتی اردن به بستن مقرهای بدون مجوز گروه اخوان المسلمین در این کشور و همچنین حزب جبهه عمل اسلامی (اخوانی) دارای مجوز ادامه می دهند.

نیروهای پلیس یکشنبه گذشته به مقر اصلی حزب عمل اسلامی وارد شدند و از اعضای آن خواستند از آنجا خارج شوند چون می خواهند این مقر را مهر و موم کنند اما سران اخوان به خاطر نداشتن مجوز رسمی برای بستن مقر از خروج از آن خودداری کردند.

یک منبع وزارت کشور اردن گفت: نهادهای امنیتی به بستن مقرهای گروه اخوان ادامه خواهند داد تا این گروه با مراجعه مراجع قضایی یا روند دریافت مجوز را طی کند یا اقدامات دیگری صورت گیرد.