لاوروف: مذاکره محرمانه با آمریکا در کار نیست

به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن رد وجود هرگونه گفتگوی محرمانه کشورش با آمریکا راجع به سوریه گفت: هرگونه ادعا مبنی بر انجام مذاکرات محرمانه راجع به تعیین سرنوشت اسد خارج از چارچوب مذاکرات سوریه صحیح نیست.

وی افزود: این کار در حقیقت تلاشی است برای اخلال در اجرای قطعنامه شورای امنیت که در ذیل توافق میان آمریکا و روسیه صراحتا می گوید تنها مردم سوریه می توانند راجع به سرنوشت سوریه تصمیم بگیرند.

«لاوروف» با بیان اینکه افرادی در آمریکا و ترکیه وجود دارند که به دنبال رسیدن به «طرح جایگزین» برای سوریه و براندازی رئیس جمهور این کشور یعنی بشار اسد هستند، گفت: علیرغم تکذیب واشنگتن و  جان کری وزیر خارجه آمریکا افراد زیادی به دنبال رسیدن کار به اجرای طرح جایگزین برای سوریه هستند. این افراد اگر هم در قلب پنتاگون نباشند، حتما در منطقه فراوانند.

«لاوروف» همچنین با تاکید بر رعایت آتش بس از سوی نیروهای دولتی سوریه گفت: نیروهای دولتی که تحت حمایت نیروی هوایی روسیه قرار دارند بر علیه آن بخش از مخالفین که نام آنها در قرارداد صلح  است، نمی جنگند. آنها با حمایت نیروی هوایی روسیه، مشغول مبارزه با تروریست ها هستند.