آزاد سازی جاده مهم هیت-الرمادی

به نقل از پایگاه النهرین، سامی العارضی فرمانده عملیات ویژه وابسته به نهاد مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق به تسلط بر جاده زمینی ارتباطی میان مرکز الرمادی و منطقه هیت تا ناحیه المحمدی در ۷۰ کیلومتری غرب الانبار شدند.

وی افزود: بمب ها و مین های کارگذاشته شده در کنار جاده که نیروهای امنیتی و غیر نظامیان را هدف قرار می داد خنثی شده اند.برقراری امنیت جاده مذکور از دستاوردهای مهمی است که روند انتقال آوارگان به هیت را آسان می کند.

العارضی بیان کرد: نبردها در شهرهای الانبار که تحت اشغال داعش است ادامه دارد و نیروهای امنیتی آماده شروع عملیات آزاد سازی فلوجه هستند.ما منتظر ساعت صفر و صدور دستورات از فرماندهان عالی برای شروع عملیات نظامی هستیم.

نبرد فلوجه در روزهای آینده

اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار نیز گفت: نیروهای امنیتی آماده عملیات پاکسازی فلوجه از لوث داعش هستند و این عملیات طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.این عملیات در همه محورها و با حضور همه نیروها شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: ساعات اولیه از شروع عملیات فلوجه برای پاکسازی روستاها و مناطق کوچک در محور جنوبی فلوجه در ناحیه العامریه و به دنبال آن مناطق شمالی شهر در ناحیه الصقلاویه همزمان با پیشروی سریع نیروهای امنیتی در ورودی شرقی فلوجه خواهد بود.

المحلاوی بیان کرد: نبرد پاکسازی فلوجه برای شکستن و به زانو درآوردن داعش سرنوشت ساز است به ویژه که داعش پس از نبردهای الرمادی، هیت و البغدادی و حدیثه دچار فروپاشی شده است

درگیری شدید در جنوب تکریت

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: درگیری های مسلحانه صبح امروز میان داعشی ها و نیروهای عراقی در جنوب تکریت در گرفت.این پس از آن صورت گرفت که داعش به روستای مطیبیجه در شمال ناحیه الضلوعیه یورش برد و بر اثر آن هشت داعشی به هلاکت رسیدند.

داعش و تونل های مخفی در الرمادی

همزمان راجح برکات العیساوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان الانبار گفت: داعش هنوز از تونل های مخفی در مناطق مختلف الرمادی استفاده می کند.داعش این تونل ها و مخفی گاهها را قبل از آزاد سازی شهر ایجاد کرده است.نیروهای امنیتی دو روز قبل یک تونل مخفی زیر زمینی را به همراه سه داعشی در آن در منطقه الصوفیه در شرق الرمادی کشف کرد.این نشان دهنده تعدادد زیاد تونل های مخفی داعش است.

وی افزود: داعش از شیوه های جنایتکارانه ای برای اجرای عملیات در شهرهای الانبار استفاده می کند.احداث این تونل ها نشانه عدم رویارویی  و تقابل داعش با نیروهای عراقی است.

تحویل۳ جنگنده سوخو به  عراق

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند: وزارت دفاع عراق سه جنگنده سوخو ۲۵ در چارچوب قرارداد امضا شده با روسیه دریافت کرده است.این منابع همچنین از دریافت دیگر ادوات نظامی خبر دادند.

هلاکت سرکرده داعش در جنوب موصل

منابع عراقی از کشته شدن سلمان عبدشبیب الجبوری معروف به ابوسیف از سرکرده های داعش در عملیات ویژه در نزدیکی منطقه حمام العلیل در جنوب موصل خبر دادند.ابوسیف عضو شورای جنگی داعش و سرکرده داعش در جنوب موصل و منطقه مخمور بوده است.

انهدام  و هلاکت تکفیری ها در غرب بغداد و الانبار

این منابع همچنین از  کشته شدن یک تروریست و زخمی شدن دو تن دیگر و انهدام ۵ خودرو در غرب بغداد، انفجار ۲۶ بمب و هلاکت سه تروریست در الانبار و انهدام موتور سیکلت و انفجار مقادیر بمب و مهمات در الانبار، بازداشت ۲۷ تروریست در بصره خبر دادند.