نامه خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر به اوباما

 گروهی از اعضای خانواده قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر روز گذشته در نامه ای خطاب به "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا نوشتند: "هیچ بهانه ای برای پنهان کردن حقیقت حادثه تروریستی 11 سپتامبر وجود ندارد. هرکس مسئول این حادثه هولناک تاریخ بوده است، باید مجازات شود."

 

این نامه چند روز پس از آن نوشته شد که خبر سفر اوباما به عربستان سعودی و همینطور وجود گزارشهایی در خصوص افشای اسناد محرمانه 28 صفحه ای -- که از ارتباط عربستان با حملات 11 سپتامبر پرده بر می داشت -- در رسانه ها منتشر شد. 

 

آنها در این نامه نوشتند: ما از شنیدن اخبار مربوط به آشکارسازی اسناد دخالت عربستان سعودی در حادثه 11 سپتامبر خوشحال شدیم. اما این آشکارسازی ها باید فراتر از اسناد 28 صفحه ای باشد و همه اطلاعات مربوط به دخالت عربستان را در این حادثه منتشر کند.

 

قرار است باراک اوباما روز سه شنبه (امروز) واشینگتن را به مقصد ریاض، پایتخت عربستان سعودی ترک کند تا با ملک سلمان، پادشاه این کشور دیدار کند.

 

رژیم آل سعود پیشتر به دولت اوباما و رهبران کنگره آمریکا گفته بود اگر کنگره لایحه ای را در خصوص دخالت عربستان در حملات 11 سپتامبر تصویب کند و ریاض را مقصر بداند، این کشور میلیاردها دلار از دارایی های خود را در آمریکا به فروش می گذارد. به همین منظور، دولت آمریکا تلاش کرد تا مانع از تصویب این لایحه بوسیله کنگره شود.