آنتونوف ۲۲۵ مریا -بزرگترین هواپیمای باری-ترابری جهان- کمتر از یک ماه دیگر در شهر «پرت» استرالیا به زمین می‌نشیند. هزاران نفر که مشتاق دیدن این هواپیما هستند به استرالیای غربی سفر خواهند کرد تا نشستن و پرواز این هواپیمای اوکراینی را در فرودگاه پرت ببینند.

 

این هواپیمای 6 موتوره که 600 تُن وزن دارد در گذشته یک شاتل فضایی را با خود حمل می‌کرد. پیش از این گزارش‌ها از رسیدن آنتونوف به پرت در اواسط آوریل خبر می‌داد؛ اما این تاریخ به اواسط ماه مه تغییر داده شد.

 

آنتونوف قرار است یک ژنراتور برق 117 تُنی را از «پراگ» به شرکتی در استرالیای غربی تحویل دهد. شرکت تدارکاتی «بی‌دی شِنکِر» اعلامیه ای را در خبرگزاری‌ها منتشر و تاریخ ورود آنتونوف را 15 ماه مه اعلام کرد. بی‌دی شِنکِر معمولاً در انتقال محموله‌های چالشی و سخت برای پروژه های بزرگ دنیا فعالیت می‌کند.

 

سطح بال‌های آنتونوف ۲۲۵ مریا -ساخته شده در دهه 80- دوبرابر «بوئینگ 747» است و می تواند 4000 کیلومتر را بدون آنکه نیاز به سوختگیری دوباره داشته باشد، پرواز کند. هوانوردی استرالیا غربی اعلام کرد احتمالاً این هواپیما پیش از رسیدن به پرت در اروپا و آسیای جنوب شرقی سوختگیری می‌کند.

 

مشخصات فنی:

 

خدمه: 6
طول: 84 متر
طول بال‌ها: 88.4 متر
ارتفاع: 18.1 متر
سطح بال‌ها: 905 متر مربع

 

 

ورود بزرگترین هواپیمای جهان به استرالیا+ تصاویر

 

 

ورود بزرگترین هواپیمای جهان به استرالیا+ تصاویر

 

 

مقایسه آنتونوف با هواپیماهای بزرگ جهان

 

 

ورود بزرگترین هواپیمای جهان به استرالیا+ تصاویر