خرید بزرگ اوباما در سفر به عربستان
 سرلشکر "رام روتربرگ" فرمانده نیروی دریایی این رژیم این درخواست کابینه اسرائیل را به باراک اوباما منتقل کرده است. 

اوباما امروز به عربستان سفر می کند.

"آی‌پک" که از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین لابی‌های یهودی در آمریکا است، طرح سلطه رژیم اسرائیل بر دریای سرخ را در نشست خود در سال 2008 در واشنگتن مطرح کرد. اسرائیل متعهد شده بود که از طریق همه ابزارهای موجود از عربستان حمایت کند، تا جزایر تیران و صنافیر را از مالکیت مصر خارج کند. این تلاشهای اسرائیل در جریان سفر اخیر ملک سلمان به مصر نتیجه داد.

دولت مصر در اقدامی از پیش اعلام نشده، دو جزیره تیران و صنافیر را در جریان سفر اخیر سلمان پادشاه عربستان به قاهره، به عربستان سعودی واگذار کرد.

این اقدام دولت مصر با اعتراضهای گسترده ای در این کشور همراه شد؛ زیرا مصریها این دو جزیره را متعلق به خود می دانند. احزاب و جریانهای مصری، دولت را به نقض حاکمیت این کشور متهم کردند.

پس از مدت کوتاهی از این ماجرا، رسانه‌های رژیم صهیونستی به نقل از وزیر جنگ این رژیم فاش کردند که اقدام مصر در واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان، با موافقت این رژیم صورت گرفته است.

طبق گفته های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، واگذاری این جزایر به عربستان، به شرط پایبندی سعودیها به تعهدات مصر در زمینه بندهای نظامی توافقنامه کمپ دیوید صورت گرفته است. عربستان همچنین تضمین کرده است که تحت کنترل گرفتن جزایر تیران و صنافیر در دریای سرخ، تأثیری بر رفت و آمد کشتیهای رژیم صهیونیستی نداشته باشد.

"مجتهد" افشاگر معروف عربستانی هم "ارتباط با اسرائیل " را علت توافق میان سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان و محمد عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر درباره جزایر"تیران" و "صنافیر" دانست.

مجتهد در صفحه تویتر خود نوشت: توافقی که بین سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره دو جزیره تیران و صنافیر صورت گرفت، به سبب رابطه با اسرائیل بود. پل عربستان به جزایر صنافیر و تیران در اصل همان برقراری پل ارتباطی با اسرائیل است.