آمادگی سوریه و روسیه برای جنگی تمام عیار علیه داعش

یگان‌های توپخانه نیروهای نظامی روسیه حاضر در سوریه به شمال این کشور انتقال یافته‌اند، اقدامی که نشان از مهیا شدن ارتش روسیه و سوریه برای نبردی تمام عیار علیه تروریست‌ها و نیروهای مخالف دولت «بشار اسد» رییس جمهور روسیه دارد.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» روسیه یگان‌های توپخانه خود را به نواحی شمال سوریه که نیروهای ارتش این کشور نیز تجمع کرده‌اند، انتقال داده است؛ اقدامی که نگرانی آمریکا را از احتمال ‌آماده شدن این دو متحد برای بازگشت به حالت نبرد تمام عیار بعد از نزدیک دو ماه آتش بس به همراه داشته است.

به گفته مقام‌های مطلع امنیتی، استقرار مجدد نیروهای روسیه در سوریه با آمدن نیروهای ارتش ایران  به این کشور همراه شده است. این در حالی  است که روسیه، ایران و نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان از حامیان اصلی بشار اسد در این درگیری‌ها هستند.

مقام‌های مطلع همچنین از تماس باراک اوباما رییس جمهور آمریکا  با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود در روز دوشنبه هفته جاری در زمینه اثرهای منفی جابجایی نیروهای روسیه به شمال سوریه بر آتش بس و مذاکرات صلح ژنو خبر دادند.

این روزنامه از ردگیری تحرکات یگان‌های توپخانه روسیه مستقر درجنوب سوریه به مکان‌هایی که اینک ارتش این کشور تجمع کرده‌اند و در حال نبرد با داعش هستند به ویژه در تدمر و پالمیرا خبر می‌دهند. از سوی دیگر روسیه مشاوران خود را نیز برای حمایت و پشتیبانی از حکومت اسد در نبرد نظامی در این کشور مستقر نموده است.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا در این زمینه گفت که حدود دو هفته قبل آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا استقرار مجدد واحدهای توپخانه روسیه در نزدیکی شهر حلب در شمال سوریه که مکان استقرار نیروهای مخالف این کشور است را شناسایی کردند. اقدامی که هشداری را به آمریکا درباره نیات مسکو  وارد نموده است.

وال استریت ژورنال در خاتمه به نقل از مقام‌های آمریکا نوشت: نیروهای روسی حاضر در سوریه  عملیات هوایی خود در حمایت ازحکومت  بشار اسد را در روزهای اخیر شدت بخشیده‌اند به طوری‌که حملات هوایی کنونی این کشور در سوریه با حملات صد روز قبل از آتش‌بس مقایسه می‌شود.