تاکید نتانیاهو بر تداوم اشغال خاک سوریه

بنیامین نتانیاهو که به مسکو سفر کرده است، در اظهاراتی گفت: ما تمام توان خود را برای جلوگیری از رسیدن سلاح از ایران به دست جنبش حزب الله لبنان، بکار خواهیم بست.

وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که بلندی های جولان اشغالی بخشی از اراضی اسرائیل باقی خواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو امروز در رأس هیئتی از مسئولان امنیتی و سیاسی از جمله ژنرال «امیر ایشل» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به مسکو رفت.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و درباره تحولات سوریه به خصوص سازوکار همکاری بین نیروی هوایی دو طرف بحث و گفت وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پوتین و نتانیاهو در سفر اخیر وی به روسیه که در ماه سپتامبر گذشته انجام شد، درباره تشکیل تیم هماهنگی اسرائیلی –روسی برای ممانعت از هر گونه عملیات بی هدف در سوریه توافق کردند.

نتانیاهو در این سفر همچنین پرونده فلسطین را با پوتین بررسی خواهد کرد و این در حالی است که دو روز پیش نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسکو سفر کرده و با پوتین دیدار کرد.

اظهارات نتانیاهو درباره جولان در حالی است که وی روز یکشنبه نیز جلسه هفتگی کابینه خود را در بلندی های اشغالی جولان برگزار کرد که این امر محکومیت شماری از کشورها از جمله ایران، مصر و سوریه را به دنبال داشت و اتحادیه عرب نیز در بیانیه ای بر عربی بودن جولان تاکید کرد.