داعش در سواحل اروپا!
برخی کارشناسان اروپایی حملات سال 2015 داعش در پاریس و یا حملات تروریستی اخیر در بروکسل را بیانگر آمادگی این گروه برای انجام عملیات جدید می‌دانند.

روزنامه آلمانی "بیلد" در همین رابطه خاطرنشان کرد که پس از محدود شدن فعالیت داعش در خاورمیانه، این گروه تروریستی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اعزام نیرو به مناطق مختلف اروپا به ویژه مناطق گردشگری عمومی در سواحل کشورهای اروپایی است.

این روزنامه آلمانی هشدار داد که داعش قصد دارد مواد منفجره و سلاح و مهمات لازم برای انجام این حملات را با استفاده از وسایلی مانند چتر به محلهای مورد نظر منتقل کند، و عناصر این گروه به همین منظور به عنوان دست فروش و یا فروشنده در سواحل اروپایی دست به حملات تروریستی خواهند زد.

بیلد به نقل از یک مسؤول اطلاعاتی آلمانی بدون اشاره به نام وی خاطرنشان کرد، کنترل امنیتی سواحل تابستانی امکان پذیر نیست، به صورتیکه سال گذشته 30 گردشگر انگلیسی در حمله یک تروریست به تفریحگاهی ساحلی در شهر سوسۀ تونس، کشته شدند.

این روزنامه تأکید کرد که سواحل جنوب فرانسه، اسپانیا و سواحل شرقی و غربی ایتالیا، هدف اینگونه حملات احتمالی قرار خواهند گرفت.

سازمان اطلاعات ایتالیا هشدارهای این روزنامه آلمانی را به شدت رد کرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا هم خبر روزنامه آلمانی بیلد را دروغ دانست و تأکید کرد که رواج چنین شایعه‌هایی، به هدف ضربه زدن به گردشگری کشورهایی است که در این گزارش نام آنها آمده است.

کارشناسان تأکید دارند که داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است و این گروه با اقدامات جنایتکارانه خود به دنبال تخریب چهره اسلام در دنیا است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.