«اگر بتوانید ۳ سال در جنگ های آمریکا حضور داشته و جان خود را از دست ندهید؛ می توانید تابعیت دریافت کنید.» این راه حلی است که ارتش آمریکا برای جوانان آسیایی و آفریقایی درنظر گرفته است.

 

حضور در جنگ «شرط دریافت تابعیت» است!

 

جوانان آمریکایی علاقه چندانی برای حضور در ارتش ندارند و از زمان جنگ های جهانی و به ویژه جنگ ویتنام، همیشه چالش سربازی و حضور در جنگ برای آمریکایی ها یک کابوس بوده است. در سالهای گذشته نیز آثار سینمایی زیادی با همین موضوع روانه بازار شد. از طرفی جوانان چینی، آفریقایی و حتی اردو زبانان زیادی حاضر هستند برای گرفتن تابعیت آمریکا هرشرطی را قبول کنند و مدتهاست که دولت آمریکا با شرط دریافت تابعیت، توانسته مشکل کمبود سرباز در ارتش را حل کند.

 

حضور در جنگ «شرط دریافت تابعیت» است!

 

ارتش آمریکا طرحی را توسعه داده است که مهاجران خارجی را تشویق می کند به  ارتش آمریکا بپیوندند و راه خود برای گرفتن شهروندی آمریکا هموار کنند. این طرح سالهاست که در ارتش اجرایی می شود و بر اساس آن پنتاگون سالانه ۵۰۰۰ نیزو استخدام می کند که مطابق با این قانون می تواند ۱۵۰۰ نفر را از میان مهاجران بدون تابعیت جذب کند.

ارتش آمریکا حتی مجبور شده مقررات خود را به گونه‌ای تغییر دهد که افراد بیمار یا سوء پیشینه دار را استخدام و وارد عملیات نظامی کند. البته افرادی که تحت این برنامه به استخدام ارتش در خواهند آمد دست کم باید سه سال در ارتش خدمت کنند و اگر سه سال را تکمیل نکنند یا عملکرد مطلوبی نداشته باشند، ممکن است شهروندی خود را از دست بدهند.

 

حضور در جنگ «شرط دریافت تابعیت» است!

 

یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در این باره می گوید: توسعه این طرح می تواند قابلیت های ارتش آمریکا را در جهات مختلفی بالا ببرد. با اجرای این طرح می توان افرادی با مهارت های زبان خارجی و پزشکی را استخدام کرد و سطح ارتش در موقعیت های ویژه را افزایش داد.

پس از این که افراد دوره مقدماتی آموزشی خود را بگذرانند بدون آن که نیاز به گرین کارت داشته باشند و یا اقامت دائم بگیرند به شهروند آمریکا تبدیل می شوند، قابلیتی که طرح مذکور را به سریع ترین راه اخذ شهروندی آمریکا تبدیل کرده است. این طرح از سال ۲۰۰۹ اجرا شده است و در اقدامی سوال برانگیز که جنجال هایی را برانگیخت، از مهاجران غیرقانونی نیز دعوت به همکاری کرد.

 

حضور در جنگ «شرط دریافت تابعیت» است!

 

بسیاری از سربازانی که در این طرح شرکت کردند زیان هایی مانند عربی و اردو داشتند و میانگین سنی شان ۲۶ سال بود. یکی از نکات قابل توجه این سربازان این است که اغلب آن ها امتیازات بهتری را در دوره های آموزشی کسب کرده اند.

 

حضور در جنگ «شرط دریافت تابعیت» است!

 

پیش از ۱۱ سپتامبر تنها افرادی می توانستند به ارتش آمریکا بپیوندند که اقامت قانونی و یا گرین کارت داشتند اما پس از این حادثه با قانون تصویب شده، دیگر مهاجران نیز می توانند به سرباز ارتش امریکا تبدیل شوند.