تدابیر ارتش عراق برای کنترل اوضاع «طوزخورماتو»

«حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز(یکشنبه) به ستاد فرماندهی عملیات مشترک دستور داد که برای کنترل اوضاع «طوزخورماتو» تدابیر لازم را اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح به ستاد فرماندهی عملیات مشترک ابلاغ کرد که به حوادث تاسف بار طوزخورماتو که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر منجر شد، پایان دهد.»

در ادامه بیانیه آمده است که «با همه مراکز فرماندهی برای کاهش درگیری های طوزخورماتو و همچنین تشریک مساعی علیه تروریسم و عناصر داعش تماس گرفته شد.»

درگیری ها بین نیروهای بسیج مردمی ترکمان عراق و نیروهای کُرد پیشمرگه چند روزی است که بالا گرفت به گونه‎ای که چندین نفر به دنبال این درگیری‎ها کشته و زخمی شدند.

شیعیان ترکمان می گویند که نیروهای پیشمرگه، ساختمان اوقاف شیعیان را در طوزخورماتو در کرکوک با گلوله‌های تانک هدف قرار دادند.

یک منبع آگاه درباره علت آغاز این درگیری‎ها گفته که نیروهای کُرد وابسته به پیشمرگه به سمت تعدادی از شیعیان ترکمان در یکی از ایست بازرسی های شهر طوزخورماتو حمله کردند که در این حمله یک نفر شهید و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.