منابع امنیتی آلمان گزارشی را درباره ثروت عظیم گروه تروریستی داعش منتشر کردند. در این گزارش ثروت داعش بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده‌است.

این گزارش به وسیله مأموران اداره تحقیقات جنایی پلیس فدرال آلمان تهیه شد. شبکه تلویزیونی "ای آر دی" و رادیوی رسمی آلمان نیز گزارش فوق را منتشر کردند.

 در این گزارش آمده است: "بسیاری از کمک‌های مالی در آلمان جمع آوری و به داعش تقدیم می شود. این کمک های مالی به وسیله  خانواده های ثروتمند و دوستان اعضای گروه های افراط گرا جمع آوری می شوند. بخش مهمی از درآمدهای داعش از این طریق تهیه می شود."

در ادامه این گزارش آمده است: "در کنار این مساعدت‌های نقدی، کمک های غیر نقدی زیادی نیز از جمله دارویی، پزشکی ، لباس و... به داعش اعطا می شود. داعشی ها از طریق شبکه های اجتماعی نیز کمک های مالی جمع آوری می کنند. کاروان های مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی به وسیله قاچاقچیان و عناصر داعش از راه بالکان به سوریه  و سایر مناطق جنگی منتقل می شوند. "

این گزارش افزود: "پول ها با چمدان حمل نمی شود. در بسیاری مواقع از خدمات سرویس دهی بانک ها به مشتریان در کشورهای دیگر مانند  لبنان استفاده می شود. این افراد ترفندهای ویژه ای را نیز برای گم کردن رد منبع این مساعدت‌های مالی به کار می برند. اقدامات آنها شبیه پول شویی است."

در تحولی دیگر، مجله "اشپیگل" آلمان از درخواست افزایش نیروی پلیس فدرال این کشور خبر داد. پلیس فدرال به دنبال استفاده از نیروهای جدید در مرزها، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار است.