واکنش تند ترامپ به اتحاد کروز و کیسیک

نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، امشب شانس خود را در پنج ایالت پنسیلوانیا، کانکتیکات، رودآیلند، دلوار و مریلند آزمایش می کنند.

در همین راستا روز گذشته اعلام شد که سناتور «تد کروز» و «جان کیسیک» دو تن از نامردهای حزب جمهوریخواه، برای آنکه از پیروزی «دونالد ترامپ» در رقابت های سه شنبه جلوگیری کرده و نهایتا وی را از دور آخر انتخابات حذف کنند توافق کرده اند که در انتخابات باقی مانده از رقابت با یکدیگر پرهیز کرده و به نفع یکدیگر از دور رقابت ها در ایالت ها خارج شوند.

پیش از این توافق پیش بینی می شد که ترامپ به راحتی می تواند در این پنج ایالت که در مجموع ۱۷۲ رای هیئت نمایندگی دارد به پیروزی برسد اما با توافق روز گذشته کروز و کیسیک این پیش بینی رنگ باخته است.

همین امر موجب شده تا ترامپ در سخنرانی شب گذشته خود به شدت از کروز و کیسیک انتقاد کرده و با ادبیات خاص خود هم حزبی هایش را مورد حمله قرار دهد.

برای آنکه در حزب جمهوریخواه فردی بتواند به عنوان نامزد نهایی در رقابت های ریاست جمهوری حضور داشته باشد باید مجموعا یک هزار و ۲۳۷ رای هیات های نمایندگی را کسب کند و ترامپ هم اکنون ۸۴۵ رای را تصاحب کرده و کروز و کیسیک نیز هر کدام به ترتیب ۵۵۹ و ۱۴۷ رای هیات های نمایندگی ار در کیسه دارند.