شیخ‌الاسلام: اسد درخواست پناهندگی به ایران نداد

حسین شیخ‌الاسلام» مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس ایران در مصاحبه با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تصریح کرد که ایران نه درخواست استعفای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را مطرح کرده است نه اینکه به او پیشنهاد داده که در صورت کناره‌گیری از قدرت به او پناهندگی سیاسی بدهد.

وی در اینباره توضیح داد:‌«این صحت ندارد. اول آنکه، رئیس‌جمهور اسد هرگز از ما درخواست پناهندگی سیاسی نکرده است و اینکه هرگز تمایل به ترک کشورش را ندارد».

وی در ادامه افزود که امیر قطر و رهبران چندین کشور دیگر پیش از این به رئیس‌جمهوری سوریه پیشنهاد چند میلیارد دلاری در قبال موافقت با ترک سوریه و پناهندگی سیاسی در یک کشور خارجی را مطرح کرده‌اند اما اسد تمامی این پیشنهادات را رد کرده است و گفته که با مردم خود باقی می‌ماند و تا آخرین نفس مبارزه می‌کند».

شیخ‌الاسلام ادامه داد: «این به مفهوم آن است که بشار اسد به هیچ‌جا نمی‌رود و اینکه مردم خود را ترک نمی‌کند و این تنها به محبوبیتش در کشور وی می‌افزاید».

پیش از این یک رسانه صهیونیستی در این باره نوشت: محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در گفتگو با المیادین لبنان گفته است که ایران به بشار اسد و خانواده وی پیشنهاد پناهندگی دراین کشور داده تا دورادور به مدیریت امور سوریه بپردازد.

این شبکه با تحریف سخنان وزیر اطلاعات ایران افزود که پیشنهاد ایران به واسطه یکی از افسران بلندپایه سپاه قدس به بشار اسد اعلام شده اما وی نپذیرفت است.

شبکه اروپایی یورونیوز، نیز با طرح ادعای اقامت رئیس‌جمهور سوریه در ایران نوشت که وزیر اطلاعات ایران درباره اینکه این پیشنهاد در چه زمانی مطرح شده، توضیحی نداده است.