به گزارش افکارنیوز،زهره الهیان نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با جهان با بیان اینکه سفیر ترکیه برای بررسی برخی مسایل به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاری مجلس دعوت شد، گفت: اینجانب در نشستی که با سفیر این کشور داشتم انتقاداتی از سیاست های کشورش مطرح کردم و خواستار اتخاذ سیاست درست ترکیه در منطقه بخصوص در قبال رژیم صهیونیستی، ملت مظلوم فلسطین و کشور سوریه شدم.


وی با بیان اینکه ترکیه رفتار متناقصی در قبال اسرائیل، فلسطین و سوریه دارد، گفت: این کشور به ظاهر مدافع حقوق ملت مظلوم فلسطین است و سفیر اسرائیل غاصب را اخراج کرد ولی در عمل به ناتو اجازه استقرار سپر موشکی در خاک خود را داده و بعنوان پایه ناتو عمل کرده است.


عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ترکیه از یک طرف دم از مخالفت با رژیم صهیونیستی می زند اما از طرف دیگر در پی تضعیف کشور سوریه است که این کار نتیجه مستقیمی به نفع رژیم صهیونیستی به همراه دارد.


الهیان با بیان اینکه ترکیه برای خروج سوریه از بحران می توانست نقش مهمی ایفا کند، افزود: این کشور نه تنها این کار را نکرد بلکه سیاست تضعیف بشار اسد را در پیش گرفته که نتیجه آن تقویت اسرائیل غاصب است.


وی تصریح کرد: مردم منطقه سیاست های دوگانه این کشور را رصد می کنند و باید بدانند که سیاست های فعلی این کشور مطلوب نیست و بر همکاریها لطمه می زند.