العالم: "شیخ حمد بن جاسم آل ثانی" بصورت ناگهانی پس از نشست وزرای امورخارجه شورای همکاری پنهان شد. و "عبدالله بن سعود آل ثانی" رییس بانک مرکزی قطر بجای نخست وزیر، سخنرانی مراسم افتتاحیه سی و پنجمین نشست رؤسای بانکهای مرکزی و موسسات مالی عربی را برعهده گرفت.

منابع دیپلماتیک فاش کردند که برخی خبرها حاکیست نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر پس از نشست شورای همکاری به اراضی اشغالی سفر کرد، تا از این رژیم برای تحت فشار گذاشتن کنگره آمریکا از طریق لابی صهیونیستی، و دخالت بین المللی در سوریه کمک بخواهد.

براساس این گزارش، موضوع دیگر گفت و گوها در اراضی اشغالی، تلاش برای قانع کردن صهیونیستها به پذیرش کشور مستقل فلسطین، و ورود به مذاکرات جدی و نهایی برای پایان دادن به منازعه عربی اسرائیلی است.

این خبرها درحالی منتشر می شود که نخست وزیر قطر اخیرا اعلام کرده است که " اعراب و اسرائیل در صلح هستند، و اسرائیل باید مطمئن باشد که در مقابل صلح روابطی طبیعی و عادی وجود خواهد داشت ".
نخست وزیر قطر در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر اتحادیه عرب در قاهره گفت: "ما مجموعه ای بی پایان از از وعده ها و امیدها از اسرائیل داریم، ولی همه آنها بی نتیجه است؛ فلسطینی ها خواستار حمایت اعراب برای مراجعه به سازمان ملل متحد شدند، و اینکه اسرائیل و جامعه جهانی متوجه شوند که این مشکل باید حل شود، و باید درباره فرایند صلح نشست و گفت و گو کرد".