دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای خواستار متوقف شدن تلاش تشکیلات خودگردان برای اعلام استقلال فلسطین در سازمان ملل شد.

به گزارش مهر به نقل از هاآرتض، دفتر " بنیامین نتانیاهو " با انتشار بیانیه ای درباره اقدام رئیس تشکیلات خودگردان در سازمان ملل برای اعلام استقلال فلسطین هشدار داد. در این بیانیه، نتانیاهو با این ادعا که این اقدام کمکی به صلح در منطقه نمی کند، مدعی شده است: صلح تنها با مذاکرات مستقیم با اسرائیل به دست می آید.

در همین حال ابومازن در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از گروههای فلسطینی خواست خود را برای مخالفت احتمالی با طرح تشکیلات خودگردان برای اعلام استقلال کشور فلسطین آماده کنند.

وی طی سخنانی در رام الله با اشاره به برنامه خود برای سفر به نیویورک طی روزهای آینده تاکید کرد نباید انتظار داشت که این سفر به موفقیت کامل بینجامد و نمایندگان فلسطین با دستیابی کامل به خواسته خود سازمان ملل را ترک کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین به گروههای فلسطینی هشدار داد در صورت مخالفت با طرح این تشکیلات در سازمان ملل از دست زدن به اقدامات خشونت بار خودداری کنند. این در حالی است که با وجود حمایت بیش از ۱۲۰ عضو سازمان ملل از استقلال فلسطین، آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت تهدید کرده حتی در صورت تصویب استقلال فلسطین در مجمع عمومی، اقدام به وتوی این طرح در این شورا می کند.

گفتنی است عضویت یک کشور جدید در سازمان ملل مستلزم تصویب آن از سوی شورای امنیت است که در این راستا باید دست کم ۹ عضو از پانزده عضو شورای امنیت به آن رای مثبت داده و هیچ یک از اعضای دائم به آن رای مخالف ندهند.