مقامات ایالت تگزاس روز شنبه (دیروز) به وقت محلی اعلام کردند که یک مادربزرگ به همراه چهار نوه خود و یک فرد دیگر در سیلاب‌های شدید تگزاس جان خود را از دست دادند.

 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این زن و نوه‌هایش در «پلستاین» واقع در تگزاس در 160 کیلومتری جنوب شرقی دالاس بعد از آن جان خود را از دست دادند که در حال فرار از خانه‌ای بودند که آبهای سیلاب در آن خانه به نزدیکی سقف رسیده بود. این افراد در آب غرق شدند.

یکی دیگر از شهروندان منطقه پلستاین به نام «جئووانی اولیواس» در آبهای ناشی از سیلاب غرق شد و جسد وی بعدازظهر روز شنبه پیدا شد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که چندین خانه را تخلیه کرده‌اند و پناهگاههای موقت را برای اسکان مردم سیل زده تگزاس مستقر کرده‌اند. در شهر پلستاین در کمتر از یک ساعت، حدود 19 سانتی‌متر آب جمع شده است که همین امر موجب بروز سیلاب شد.

بخش هواشناسی ملی آمریکا هشدار وقوع سیلاب در شرق تگزاس و بخش‌های زیادی از می‌سی‌سی‌پی و تندباد شدید در «نئواورلئان» و جنوب منطقه «لوئیزیانا» صادر کرده است.

طبق این گزارش، وزش بادهای سهمگین در منطقه «هوستون» موجب سقوط درختان و قطع خطوط برق شده است. تا ساعت 10:30 صبح به وقت محلی، بیش از 4 هزار و 200 مشترک برق در منطقه مذکور بدون برق به سر کردند.