تسلط انصارالله بر مناطقی ویژه در تعز

«عبدالله الزیدی» از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن در صنعا از سیطره نیروهای انصار الله بر مناطقی ویژه در استان تعز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه درگیری کمیته‌های مردمی با هدف پاسخ به حملات شبه نظامیان تروریست آغاز شده افزود: یک نظامی سعودی در این درگیری‌ها کشته و انصار الله تسلیحات بسیاری را پس از پایان درگیری به غنیمت گرفت.

الزیدی گفت: نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در خصوص تشکیل اتاق عملیات متشرک در استان تعز به منظور واکنش به هر گونه نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ائتلاف عربی به توافق رسیدند.

این فرمانده کمیته‌های مردمی هدف از تشکیل اتاق عملیات مشترک را یکسره کردن عملیات تنگه باب المندب خواند و گفت: تروریست‌ها با سوء استفاده از وضع آتش‌بس به پیشروی در این منطقه راهبردی پرداختند اما هم اکنون وقت بازپس‌گیری این منطقه رسیده است.

ادامه نقض آتش بس توسط مزدوران سعودی در الجوف

مزدوران دشمن سعودی همچنین دیروز خانه‌ها و کشتزارهای شهروندان شهر الغیل در استان الجوف را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای خود گرفتند.

در این بمباران‌ها آسیب سنگینی به خانه‌ها و مناطق مسکونی وارد شد.

مزدوران دشمن سعودی همچنین مواضع تماس با جبهه وادی ایبر را نیز هدف حملات توپخانه‌ای گرفتند.

مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در جبل ایبر مشرف به شهر غیل نیز گلوله باران شد.

در شهر المتون نیز مزدوران دشمن سعودی تعدادی از مناطق تحت سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی را هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای گرفتند.

از زمان اعلام آتش‌بس یمن در یازدهم آوریل مزدوران دشمن سعودی بیش از چهار هزار مورد نقض آتش‌بس تلاش کردند از این فرصت استفاده کرده و در مناطق متعدد پیشروی کنند.

بر اساس ارزیابی اولیه، طی 20 روز گذشته تنها در یک روز 210 بار آتش‌بس نقض شده است.

این در حالی است که  از زمان اعلام آتش‌بس تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی‌های خود نیز متوقف نشده است.