«صلاح البردویل» با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم خرابکار در غزه ، گفت که این افراد قصد داشتند با ترور برخی رهبران جنبش فتح و تهدید مصر و محمود عباس از طرف "داعش" در نظم و امنیت باریکه غزه اخلال ایجاد کنند.

بردویل اظهار داشت که این گروهک ماموریت ترور برخی اعضای جنبش فتح از جمله "احمد نصر"، "مامون سویدان"، "جمال کاید" و "عماد آغا" را که محمود عباس آنها را به عنوان استانداران باریکه غزه انتخاب کرده بود، داشتند و در کنار آن می خواستند با تهیه فایل های ویدیوئی، تهدیداتی را به اسم داعش علیه نظام مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کنند.

بردویل تصریح کرد که این تیم خرابکاری اموالی را از توفیق طیراوی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح دریافت کرده بود تا سلاح و دیگر وسایل مورد نیاز خود را تامین کند.

وی افزود گروهک مذکور قصد داشت با تهیه برخی فایل های ویدیوئی تهدیداتی را علیه مصر، حماس و برخی شخصیت های فلسطینی در نوار غزه مطرح کند و طیراوی این فایل ها را در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا نیز قرار داده است. این رهبر جنبش حماس خاطر نشان کرد که هدف گروهک مذکور بر هم زدن اوضاع، ایجاد خصومت میان طرف های فلسطینی و منطقه ای با نوار غزه با استفاده از نام داعش و به بهانه مبارزه با تروریسم بود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صلاح بردویل تاکید کرد که حماس قصد دارد اعترافات اعضای این گروهک را در اختیار محمود عباس و برخی کشورها قرار دهد تا پرده از روی توطئه طیراوی بردارد و این جنبش هر دستی را که سعی در بر هم زدن امنیت نوار غزه داشته باشد، قطع می کند.

وی افزود چند ماه قبل نیز تیم خرابکاری دیگری در باریکه غزه شناسایی و دستگیر شد که اعضای آن سعی در ترور برخی رهبران حماس و در راس آنها اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش را داشتند.