ورود داعش به منطقه مسیحی‌نشین شمال موصل

یک افسر نیروهای پیشمرگه کُرد گفت: عناصر داعش منطقه مسیحی نشین "تللسقف" واقع در فاصله حدود 30 کیلومتری شمال شهر موصل در استان نینوا را به اشغال خود درآوردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از این منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشت: عناصر گروه تروریستی داعش پس از حمله شدیدی که در آن از خودروهای بمب گذاری شده و عاملان انتحاری استفاده کردند، منطقه "تللسقف" را تحت سیطره خود درآوردند.

بنا به اعلام منبع یاد شده، در این درگیری ها چند نفر از نیروهای مسیحی که با نیروهای پیشمرگه همکاری و از این منطقه حمایت می کردند، کشته و زخمی شدند.

عناصر گروهک داعش تابستان 2014 منطقه تلسقف را به اشغال خود درآورده بودند، اما نیروهای پیشمرگه چند روز پس از اشغال آن، موفق به آزادسازی تلسقف شده بودند.

همچنین "اسماعیل المحلاوی" فرمانده عملیات الانبار در ارتش عراق گفت: نیروهای عراقی در این استان صبح امروز (سه شنبه) عملیات نظامی برای آزادی سه منطقه و جاده ای مهم در جنوب فلوجه - بزرگ ترین شهر استان الانبار- را آغاز کردند.

به گفته المحلاوی، این عملیات از سه محور آغاز شده و در آن، افزون بر نیروهای ارتش، نیروهای عشایر به همراه جنگنده های ائتلاف بین المللی مشارکت داشتند و هدف از اجرای این عملیات، آزادسازی مناطق الحصی، الفحیلات و البوعاصی درجنوب فلوجه و آزادسازی جاده ای به طول 7 کیلومتر است.

گروهک تروریستی داعش 19 خرداد ماه سال 93 در یورش به کشور عراق طی چند روز توانست حدود 50 درصد خاک این کشور را به تصرف خود دربیاورد؛ پس از این یورش در ماه های اخیر  نیروهای عراقی و الحشد الشعبی موفق شدند چندین شهر و منطقه را از دست تروریست های داعش آزاد کنند.