افزایش اقدامات بر ضد مسلمانان "فرانسه"

 "کمیسیون مشورتی" دولت "فرانسه" روز دوشنبه با انتشار بیانیه در مورد اقدامات علیه مسلمانان این کشور، اظهار داشت: این اقدامات در سال ۲۰۱۵ میلادی، نسبت به مقدار مشابه در سال ۲۰۱۴، سه برابر افزایش داشته است و پس از حملات تروریستی پاریس، به اوج خود رسیده است.

در گزارش این کمیسیون آمده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی، تنها ۱۳۳ اقدام مجرمانه و تهدید آمیز علیه مسلمانان به ثبت رسیده است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۵، این رقم به چیزی بالغ بر ۴۲۹ مورد، افزایش یافته است.

این کمیسیون در گزارش سالانه خود، علاوه بر اعلام افزایش اقدامات تهدید آمیز و مجرمانه علیه مسلمانان، همچنین تاکید کرد که در سال ۲۰۱۵، این دست اقدامات نسبت به یهودیان و صهیونیست کاهش پنج درصدی داشته است و به ۸۰۸ مورد رسیده است ولی همچنان از لحاظ عددی بسیار بیش از اقدام نژادپرستانه علیه مسلمانان است.

رئیس "کمیسیون مشورتی ملی حقوق بشر" فرانسه در این باره ابراز داشت: دو حمله تروریستی پاریس، پس از آن صورت گرفت که روزنامه "شارلی ابدو" در سال ۲۰۱۵، به پیامبر اسلام جسارت نموده و تصاویر توهین آمیزی منتشر کرد.

«کریستین لازرگز» همچنین یادآور شد، اماری که مرکز تحت سرپرستی او منتشر می کند، تنها آماری است که از شکایات به ثبت رسیده به دست آمده است، ولی آنچه مسلم است، این است که تعداد واقعی اقدامات علیه مسلمانان، بسیار بیش از آمار های اعلام شده می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که اقدامات نژادپرستانه و ضد اسلامی، هر روز رنگ جدید تری به خود می گیرد و با برنامه ریزی دقیق انجام می شود.

گروه های تکفیری تروریستی همچون "داعش"، با ارتکاب جنایات در کشورهای غربی، نه تنها چهره ای خشن از اسلام به نمایش می گذارند، بلکه زندگی مسلمانان در این کشورها را با چالش های جدی مواجه می سازند.