ایمیل شخصی کلینتون هک شد

هکر رومانیایی معروف به «گوسیفر» در مصاحبه اختصاصی با شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد که به راحتی و به طور مداوم در اوایل سال 2013، در سرور ایمیل شخصی «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق و نامزد کنونی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا نفوذ می‌کرده و آن را هک کرده بوده است.

وی از زندانی در «ویرجینیا» به فاکس‌نیوز گفت: «برای من و برای هرکس دیگر این کار ساده‌ای بود».

ماه گذشته، فاکس‌نیوز از نقش«مارسل لهیل لازار» معروف به گوسیفر در تحقیقات مربوط به ایمیل‌های کلینتون پرده برداشت.

طبق این گزارش، این هکر ظاهراً توانمندی دسترسی به سرور ایمیل‌های شخصی کلینتون را داشته است و جزئیات گسترده‌ای درباره چگونگی دسترسی به این ایمیل‌ها و آنچه را که در این ایمیل‌ها یافته بود، در مصاحبه نیم ساعته در زندان و یکسری تماس‌های ضبط شده تلفنی به فاکس‌نیوز ارائه داد.

فاکس‌نیوز به طور مستقل ادعاهای لازار را تأیید نکرده است.

کمپین هیلاری کلینتون در پاسخ به ادعاهای لازار، روز چهارشنبه (دیروز) بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت: «به طور قطع هیچ پایه و اساسی ندارد که بخواهیم ادعاهای این مجرم را از زندان باور کنیم. بعلاوه، بنا بر این حقیقت که این فرد هیچ سندی برای اثبات ادعاهایش ارائه نداده است، توضیحاتش درباره سرور کلینتون نادرست است. خیلی عجیب و مرموزانه است که او به ایمیل‌های وی (کلینتون) دسترسی داشته است و این اطلاعات را فاش نکرده است.»

سرور وزیر خارجه سابق آمریکا حدود دو هزار و 200 ایمیل شخصی دارد که حاوی اطلاعاتی است که هم‌اکنون به صورت محرمانه است و 22 ایمیل نیز در سطح «بسیار محرمانه» قرار دارند.