ترامپ معاونان خود را انتخاب کرد

نامزد پیشتاز جمهوریخواه کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی برای متحد کردن سران و رای‌دهندگان جمهوریخواه، از احتمال انتخاب دو رقیبش به عنوان نامزد پست معاون رئیس‌جمهوری خبرداد.

کارزار انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه به دنبال اعلام نتایج مبارزات درون حزبی ایالت ایندیانا، دو نامزد ناکام این حزب سرانجام از ادامه مبارزات انتخاباتی انصراف دادند.

به دنبال انصراف «تد کروز» و «جان کسیچ» از مبارزات انتخاباتی، حالا دونالد ترامپ به عنوان تنها نامزد جمهوریخواه، در آستانه پیروزی نهایی در رقابت‌های درون حزبی است.

به دنبال اعلام نتایج ایندیانا، حمایت‌های جمهوریخواهان از قبیل رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا از ترامپ هم بیشتر شده و آنها البته از او خواستند حزب را برای شکست دموکرات‌ها متحد کند.

نامزد پیشتاز جمهوریخواه در مصاحبه با فاکس نیوز در اظهاراتی که حاکی از تلاش او برای متحد کردن این حزب است، از توانمندی‌ها و صلاحیت‌های دو رقیبش سخن گفت.

ترامپ درباره تد کروز گفت: «من به تد احترام می‌گذارم. او یک رقیب بسیار سرسخت بود و واقعا به شدت و سرسختانه رقابت کرد».

نامزد پیشتاز جمهوریخواه با بیان اینکه موضوع نامزدی کروز برای پست معاونت ریاست جمهوری را بررسی خواهد کرد، افزود: «او قطعا فردی توانمند است».

ترامپ همچنین از توانمندی «جان کسیچ» فرماندار اوهایو و دیگر رقیب جمهوریخواهش که به تازگی انصراف داده، سخن گفت و تاکید کرد او را برای پست معاونت ریاست جمهوری بررسی خواهد کرد.

او گفت: «من رابطه خوبی با جان(کسیچ) دارم. نمی‌خواهم زیاد درباره (پست معاونت ریاست جمهوری) حرف بزنم چرا که در حال بررسی تعدادی از افراد هستم».