بقایای بالگرد ساقط شده مقامات مالزی پیدا شد

 این بالگرد حامل 6 سرنشین از جمله 'نوریحا کاسنون' معاون وزیر کالا و صنایع تجاری مالزی و یک عضو پارلمان این کشور عصر روز پنجشنبه هنگام حرکت از 'بتونگ' به سمت 'کوچینگ' مرکز ایالت ساراواک ناپدید شد.

در این پرواز 'عاثمونی عبدالل'' همسر معاون وزیر کالا و صنایع مالزی، 'وان محمد خیریل' رئیس شورای روغن پالم مالزی و 'سونداران آن عامالای' دبیر کل وزارت کالا و صنایع تجاری این کشور نیز حضور داشتند.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، بقایای این بالگرد 'ای.اس 350' حدود 17 ساعت پس از ناپدید شدن در نزدیکی 'سونگی بتنگ سادونگ' پیدا شد.

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی که برای تبلیغات انتخابات با اهمیت محلی ایالت ساراواک در این ایالت بسر می برد، اعلام کرد که بقایایی از این بالگرد توسط یک شناور پیدا شده است.

بنابراین گزارش، نخستین جسد قربانیان این بالگرد نیز پیدا شده و حدود یکساعت پیش جسد یک زن از محل سقوط به بیمارستان 'کوچینگ' مرکز ایالت ساراواک منتقل شد.

عملیات امداد و نجات برای یافتن دیگر سرنشینان این بالگرد که در آستانه انتخابات ایالت ساراواک اتفاق افتاد، ادامه دارد.

ساراواک مرداد ماه سال 1393 نیز شاهد سقوط یک بالگرد نظامی با 10 سرنشین بود که در نتیحه سه سرنشین آن کشته و 7 نفر مجروح شدند.

نخست وزیر مالزی همچنین گفت که سقوط بالگرد مقامات این کشور یک تراژدی است، اما در انتخابات در حال انجام ساراواک تاثیر نمی گذارد.

رای گیری انتخابات ساراواک فردا (شنبه) انجام می شود.

از سوی دیگر 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی نیز به مردم و رقیبان سیاسی در انتخابات ساراواک هشدار داد که فاجعه سقوط بالگرد را در این موقعیت، سیاسی نکنند.

در انتخابات مجلس ایالتی ساراواک 82 نفر برگزیده می شوند و این انتخابات به دلیل نقش سیاسی این ایالت و همچنین احزاب آن در ائتلاف حاکم بر مالزی از اهمیت خاصی برخودار است.