مخالفت سندرز با ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا

در ادامه واکنش‌ها به موضع ضد انسانی و جنجالی نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات آمریکا درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، نامزد دموکرات انتخابات از این پیشنهاد به شدت انتقاد کرد.

در حالی که در مبارزات درون حزبی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها یک نامزد باقی مانده، انتقادها از مواضع جنجالی او در قبال مسائلی از قبیل موضعش درباره مسلمانان هم ادامه دارد.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود تاکید کرده که برای مقابله با «تروریسم» بهتر است ورود مسلمانان به آمریکا ممنوع است.

این موضع با انتقادات داخلی در آمریکا و همچنین مخالفت‌های بین‌المللی مواجه شده و افراد مختلفی برای این اظهارنظر و پیشنهاد جنجالی، ترامپ را ملامت کرده‌اند.

به گزارش هیل، «برنی سنرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در یک مصاحبه پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان را «نفرت‌‎انگیز» خواند.

او گفت: «به عنوان سناتور ایالات متحده آمریکا من هر آنچه در قدرتم باشد برای اطمینان یافتن از اجرایی شدن این پیشنهاد عجیب و نفرت‌انگیز خواهم کرد».

سندر که با شبکه «اس ام بی سی» گفتگو می‌کرد، با این سوال خبرنگار مواجه شد که در صورت ریاست جمهوری ترامپ و تحقق وعده او درباره ممنوعیت ورود مسلمانان، «صادق خان» شهردار جدید لندن اجازه ورود به آمریکا را نمی‌یابد.

نامزد دموکرات و سناتور آمریکایی در ابتدای دادن پاسخ به این سوال، به موضع جنجالی ترامپ پوزخند زد و او را مسخره کرد.

سندرز البته درباره مواضع جنجالی ترامپ علیه مسلمانان و لاتین‌تبارها در آمریکا هشدار داد و بر لزوم مقابله با اینگونه اقدامات تاکید کرد.