ترامپ: به حمایت جمهوری خواهان نیازی ندارم

دونالد ترامپ که از یک سو با حمایت‌ها و از سوی دیگر با مخالفت‌های برخی اعضای نام آشنای جمهوریخواه مواجه شده، تاکید کرده بدون حمایت یکپارچه این حزب هم می‌تواند پیروز شود.

به دنبال انصراف دو نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ تنها نامزدی است که در صحنه علنی مبارزات انتخاباتی جمهوریخواهان باقی مانده است.

این موضوع سبب واکنش‌های متفاوتی از سوی اعضای سرشناس جمهوریخواه شده است. در حالی که عده‌ای از قبیل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا از او حمایت کرده، شخصیت‌هایی چون میت رامنی از ترامپ حمایت نکردند.

در واکنش به اختلافات داخلی در حزب جمهوریخواه در قبال ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواه در یک مصاحبه گفته که نیازی به حمایت همه جمهوریخواه و اتحاد آنان پشت سر خود ندارد.

او در مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی» که قرار است مشروح آن امروز یکشنبه پخش شود،  گفت: «آیا حزب باید یکپارچه و متحد باشد؟ در قیاس با همه کسانی که برای ریاست جمهوری مبارزه کرده‌اند، من شاید بسیار متفاوتم و فکر نمی‌کنم (به اتحاد حزب) نیاز باشد».

ترامپ با بیان آنکه او می‌تواند آرای حامیان دموکرات‌ها به ویژه طرفداران برنی سندرز را هم به خود جلب کند، تصریح کرد: «فکر می‌کنم اگر حزب متحد باشد بهتر است اما اینطور فکر نمی‌کنم که حزب باید متحد و یکپارچه باشد».

نامزد پیشتاز و جنجالی جمهوریخواه افزود: «من باید به اصول و عقایدم پایبند بمانم. من، محافظه‌کار هستم اما فراموش نکنید این، حزب جمهوریخواه خوانده می‌شود و نه حزب حافظه‌کار».