علاقه صهیونیست ها به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

یک گروه از اسرائیلی‌ها و کمپین «حمایت از اسرائیل—خروج از اروپا» با تلاش، انگلیسی‌های حامی اسرائیل را به رای برای خروج از اتحادیه اروپا تشویق می‌کنند.

به نوشته «جوییش پرس»، وبسایت کمپین «حمایت از اسرائیل—خروج از اروپا» 4 دلیل اصلی لزوم مخالفت صهیونیست‌ها با اتحادیه اروپا را ارائه کرد که بر محور حمایت‌های اتحادیه اروپا از اعراب تاکید می‌کند.

دبیر بین‌الملل یک سازمان غیر دولتی اسرائیلی گفت منطق این کمپین این است که چندین دهه اتحادیه اروپا در امور اسرائیل دخالت کرده است و در ادامه گفت برای بریتانیایی‌هایی که حامی اسرائیل هستند، زمان انتقال رسیده است. وی از همه آنها خواست که به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند و ضربه محکمی به اتحادیه اروپا بزنند.

مردم انگلیس در روز 23 ژوئن برای خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. دولت محافظه‌کار بریتانیا خواستار ماندن در اتحادیه است و مردم را به این سو تشویق می‌کند. همچنین رهبر حزب اپوزیسیون نیز خواستار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپاست اما بسیاری از اعضای ارشد این دو حزب قدرتمند در بریتانیا خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند و همین مساله به شکافی میان اعضای دو حزب محافظه‌کار و کارگر تبدیل شده است.