بعد از پیشروی‌های اندک چند روز گذشته نیروهای سوری در شرق استان «حمص» و شمال شرق «حماه»، نیمه شب گذشته نیروهای سوری با حملات غافلگیرکننده در مناطق شمال شرقی حماه موفق شدند پس از بیرون راندن عناصر تروریستی داعش، راه ارتباطی شهرک «عقیربات» را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

 

به گزارش فارس، با کنترل محل اتصال شهرک عقیربات توسط نیروهای سوری و آزاد کردن ایستگاه دفاعی در حومه غرب این شهرک، راه ارتباطی اصلی آن با میدان نفتی «الشاعر» واقع در حومه شمالی استان حمص که تحت تصرف داعش است قطع گردید.

 

بنا بر این گزارش، همچنین نیروهای سوری در محور جنوب شرقی به میدان نفتی الشاعر واقع در حومه شرقی استان حمص نزدیکتر شدند.

شهرک راهبردی عقیربات دژ مهم تروریست‌های داعش در شرق حماه است و تعداد زیادی از خانواده‌های سرکرده‌های برجسته داعش در آن ساکن هستند.

داعش «الزاره» را اشغال و در آن کشتار به راه انداخت

به گزارش فارس، از مناطق جنوبی این استان خبر می‌رسد که گروه‌های تروریستی «جبهة النصره و احرارالشام» از ساعتی قبل حملات شدیدی را علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک «الزارة» (50 کیلومتری غرب حمص) آغاز کردند.

 بنا بر این گزارش، نیروهای سوریه که با حملات غافلگیرکننده تروریست‌ها مواجه شدند از الزارة به سمت شهرک «حربنفسه» عقب نشینی کردند.

منابع وابسته به تروریست‌های «معارض» نیز گزارش دادند که عناصر وابسته به این گروه شهرک الزاره  را اشغال کرده‌اند و منابع سوری از کشتار جمعی ساکنان آن خبر داده‌اند.

 تروریست‌ها با اشغال این شهرک، تعدادی از خانواده‌ها از جمله زنان و کودکان را قتل عام کرده و تعداد زیادی از آنان را به اسارات خود درآوردند.

شهرک مهم «الزارة» دارای یک نیروگاه برق است که برق استان‌های مجاور را تأمین می‌کند.

گروه تروریستی احرار الشام دو ماه پیش با حملات موشکی خود به این نیروگاه بخشی از آن را تخریب کرد و بر اثر آن برق استان‌های مجاور کاملا قطع شد.