کاهش 50 درصدی حقوق تروریست های داعشی

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد سرکردگان داعش حقوق عناصر این گروه تروریستی را به نصف کاهش دادند.

 

طبق اعلام این سازمان، داعش حقوق عناصر تروریستی خود را از 100 دلار آمریکا به 50 دلار کاهش داده است؛ مسأله ای که سبب خشم و نارضایتی عناصر این گروه شده است. این اقدام در حالی انجام می شود که بودجه غذایی کارکنان داعش در پایگاه های این گروه تروریستی از دو دلار به فقط نیم دلار کاهش پیدا کرده است.

 

 شبکه العربیه شب گذشته با اعلام این خبر به نقل از برخی منابع گزارش داد علت این مسأله کاهش شدید درآمد مالی این گروه تروریستی پس از حملات هوایی ائتلاف بین المللی است که از ماه سپتامبر 2014 (شهریور 93) آغاز شد. این بمبارانها علاوه بر حملات هوایی است که جنگنده های روسیه و سوریه بر ضد پایگاه های داعش، مراکز و تأسیسات نفتی و زیربنایی این گروه تروریستی که محل درآمد آنها است، انجام می دهند.

 

دیدبان حقوق بشر سوریه 13 ژانویه (23 دی 94) نیز از انجام تغییراتی در خصوص درآمد عناصر این گروه تروریستی خبر داده بود. گزارشها حاکی از آن است که خشم و نارضایتی در میان عناصر سوری این گروه تروریستی به شدت افزایش یافته است؛ بطوری که عناصر داعش با ملیت سوری نگران هستند این کاهش دستمزد به علت تمایل سرکردگان این گروه تروریستی برای بالا بردن پاداش عناصر عرب و خارجی در مقابل نیروهای محلی باشد.