افشاگری جدید  از نقش سعودی ها در حملات یازده سپتامبر

 پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین نوشت: ماه پیش، رئیس و معاون کمیسیون 11 سپتامبر در آمریکا در نامه مشترکی اعلام کردند انتشار 28 صفحه گزارش محرمانه درباره عملیات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا، می تواند خطرناک باشد.

 

به نوشته گاردین، اکنون، جان لیمان، با عبور از بیانیه روسای این کمیسیون، اعلام کرد براساس اسناد محرمانه موجود، ماموران دولت عربستان سعودی، بخشی از شبکه حمایت از اقدامات تروریستی در 11 سپتامبر بوده اند و از دولت اوباما خواست این اسناد را که کنگره سال هاست محرمانه نگاه داشته است، هر چه زودتر منتشر کند.

به نوشته گاردین، جان لیمان که در دوران ریگان، وزیر نیروی دریایی بود، نخستین فرد از اعضای ده نفره کمیسیون 11 سپتامبر است که به صورت علنی، بخشی از این گزارش محرمانه را که در سال 2004 تهیه شد، برملا می سازد و رژیم عربستان سعودی را به حمایت از عملیات تروریستی در 11 سپتامبر متهم می کند.

15 نفر از 19 رباینده هواپیماها در جریان عملیات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا، تبعه عربستان سعودی بودند.

گاردین نوشت: فهد الثومیری، دیپلمات عربستان سعودی در کنسولگری عربستان در لس آنجلس، از مامورانی است که نامش در اسناد محرمانه، به عنوان حامی تروریست های 11 سپتامبر آمده اما بدون متهم شدن، از خاک آمریکا اخراج شده است.

به نوشته گاردین، این دیپلمات عربستانی، در شبکه حمایت از دو تروریست عملیات 11 سپتامبر در سان دیگو فعالیت می کرده است.