مشعل: رژیم اشغالگر صهیونیستی، نامشروع است

 «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه «یوم‌النکبه» (روز نکبت) اعلام کرد رژیم اشغالگر، مشروعیتی ندارد و مشروعیت موهوم و ساختگی کنونی به رسمیت شناخته نخواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، مشعل افزود: مقاومت علیه رژیم اشغالگر، حقی قانونی، وظیفه‌‌ای ملی و دینی و نیز مسیر استراتژیک ما برای آزادسازی (فلسطین) است؛ این (مقاومت) یک هدف نیست بلکه ابزار است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه ضمن تاکید بر وحدت ملی در کرانه باختری، قدس اشغالی، نوار غزه و کرانه باختری گفت: فلسطین از شمال تا جنوب آن، حقی ملی است؛ این سرزمین ، متعلق به ماست نه دیگران؛ هیچ کسی حق ندارد بخشی از آن را جدا کند.

مشعل تصریح کرد: فلسطین، سرزمینی عادی نیست بلکه سرزمینی مقدس و مبارک با ریشه ای تاریخی است و هیچ کس نمی تواند این حقِ نسل فعلی و آینده را مصادره کند.

 فردا پانزدهم ماه مى‏ سال 1948 (26 اردیبهشت 1327) حادثه‏اى در تاریخ فلسطین روى داد که یوم النکبه (روز نکبت) نام گرفت؛ از نظر فلسطینی ها این روز یادآور روزهاى تلخ یعنى اشغال سرزمین‏شان و مصادره اراضى و اولین موج آوارگى و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینى از خانه و کاشانه ‏شان است